onsdag 22 februari 2012

Mot varmare breddgrader!

Ja nu är det nära... IMORRN bär det av!! :) Whoop Whooop!!
Nu är väskan packad och jag konstaterar förbryllat att det finns gott om plats kvar?! Antingen har jag ÄNTLIGEN lyckats packa "lagom" eller så har jag glömt något.. Det lär ju visa sig!
Har faktiskt inte ett uns av resfeber i kroppen.. Bara en lugn, behaglig känsla. Var ut på byn och uträttade div småärenden under eftermiddagen. När jag stannade vid postlådan och kastade en blick i sidospegeln ser jag till min förskräckelse att tanklocket är öppet.. "HELVETEEEE!!!" Hade just lyckats åka från macken med slangen i. FLÖG ur bilen och fumlade igen luckan medan jag i panik såg mig omkring och bad till gud att ingen sett mig..... Så visst, lite tankspridd är jag nog allt! Känns lämpligt med semester.. :P

Igår hade jag en gudomlig kvalitetsdag med Liam. Lämnade in bilen på service och drog runt på stan under tiden. Vi gick runt och kikade, käkade lunch, köpte lite nya kläder, fikade och fixade frillan till lilleman...Som förresten inte ALLS är så liten längre! När man umgås sådär en heldag på tumanhand lägger man verkligen märke till sina små på ett annat sätt tycker jag.
Både jag och frisören fick bita oss i tungan och hålla oss för skratt ett antal ggr då han under klippningen malde på och snusförnuftigt berättade om än det ena och det andra.. Haha! Själv höll jag mig en bit ifrån, osäker på om jag verkligen VILLE höra allt han sa med tanke på hennes ansiktsuttryck emellanåt... Efteråt frågade hon vilken färg han ville ha i håret? .."ALLA!!!"
...Så resultatet blev en toknöjd och skitsnygg papegoja!



Var in hos ordningen och hämtade storprinsens pass oxå! Hög tid! Fick en smärre chock och skämtet jag drog med Rammsan innan jag fått det,"Det är nu man ska upptäcka att det är fel person på bilden, höhö!" blev för en kort sekund inte alls särskilt bekvämt. JÖSSES!! Jämförde med hans gamla pass och ja, ni ser ju själva....


På eftermiddagen åkte vi ut till JW och tillbringade kvällen med honom och Douglas! En perfekt avslutning på en perfekt dag!
Klev upp okristligt tidigt i morse och for hem för att göra ett dygn i uniformen.. och här sitter jag nu! Tittar på klockan och konstaterar att om 1 dygn, om allt går som det ska vill säga, fäller vi ut landningsställen!

En heeel veckas Tiddelipom med mina älskade små gryn... Tror knappt att det är sant! :)

Inga kommentarer: