måndag 5 september 2011

Jag bor i en by med 2 årstider...

...En före Älgjakten och en efter..
Idag gick startskottet, för vissa av oss! Har i flera dagar stått och tittat på hur byn töms på folk då skogsklädda invånare flytt till skogs. Man kan riktigt ta på spänningen och förväntan som liksom vibrerar i luften... Magiskt!
Idag är det alltså premiär och jag känner mig mer fången i uniformen än någonsin.. Det rycker i pekfingret, har sömnsvårigheter och svårt att sitta still.. Man vill uuuuut!! Men snart...om 19 timmar närmare bestämt, är jag fri i TVÅ veckor!!
Cirkus Märrgård gör sin sedvnliga entré på skogen 2:a veckan, alltså på lördag den 10:e.. Så denna vecka ska jag ägna åt förberedelser av olika slag.. Laga mat, baka kanske, smörja upp kängorna, ladda radion, dra ur bössan, packa å köra grejor upp till Masarotsvika. Har även lyckats nästla mig in i ett annat jaktlag som jag ämnar gästa på onsdag! Ska bli tokspänannde! : )
...Försöker stilla ivern med att titta på lite bilder från September i fjol! : )
...Skitjakt på er!

Inga kommentarer: