torsdag 18 augusti 2011

Samlade minnesbilder från Juli!

Jaktlagsdag med efterföljande samkväm på Hultfeldts mansion! ..Å efterfest på playa del Lorentzon!
..En ny tradition såg dagens ljus första helgen i juli.. Festfixarna, Peter Eliasson å Jag, kliade oss i huvudet och undrade - varför inte förr? Men som de säger, bättre sent än aldrig!
Jag blev del av team Mehlin/Eliasson/Modin som fått i uppdrag att under EN dag, resa ETT torn på "Ballongen"/Vitberget... Happ! ...Enkel match.... ; )
Hrm! Låt oss bara säga att det inte var helt enkelt, trots detta dreamteam, men att det tillslut blev så pass stabilt att tillochmed jag vågar mig upp där i höst.
På eftermiddan hade jag och Peter afterwork på Örnnästets balkong och sen vankades det middag och 5-kamp hos Hultfäldt!
Kanonmysig kväll! ...Å natt...å inte lika mysig söndagmorgon...Men på ren tjur överlevde vi den dagen också!

"Gatufestonsdagen" = Druken Golf week, Day three!
Fick äran att följa med brorsan, J.D., Runa och han den lite duktigare killen som caddie under en dag av deras, minst sagt, makalösa bedrift. Obeväpnad, utan golfbag och någon som helst koll hade jag ändå en helt sjuuuukt rolig dag!! Skulle LÄTT kunna lösa medlemsskap nästa år bara för att få köra golfbil en hel sommar.. Helt livsfarligt! Hysteriskt roligt!
Trots min totala oduglighet som caddie i ordets rätta mening och att jag nästan körde ihjäl J.D. gjorde jag så pass bra ifrån mig att de har sagt att jag får följa med igen! Joråserruatt... : ) ..Men kanske med titeln "mat-tant" då..haha! ...Å det gör jag mer än gärna, med eller utan egen bag!
På kväll´n vart det after-golf och gatufest. Sammanfattning: Fantastisk dag! Rörig och suddig gatufestkväll, en massa folk å tok, precis som vanligt.

Ett dygn i Troslösa!
Haha! ..Låter som titeln på en svensk komedi...vilket det lika gärna hade kunnat varit! Ännu en otrolig dag med otroliga människor.. Själavård hos finaste Ola som öppnade dörrarna till sitt älskade, omtalade hem.. Bad och blablabla, Middag i uterummet, förfest med fiina grannar, en båttur och en jäkla trevlig kväll på byns lokala vattenhål, Smedjan. Dagen efter blev vi ompysslade av J. Westerlund som bjöd på lunch och många skratt! Vi hade bra nog svårt att slita oss och återvända hem..

En kväll på Holmsjön/Sandnäset/Storåsen..
Det är helt otroligt vad mycket man kan hinna med på en enda kväll! : ) YTTERLIGARE en helt fantastisk dag o kväll.. Helt sanslöst vad mycket kuligt jag hunnit med egentligen..
Denna gång vare dags för happarajs på toksia med Hans Wiklund och Jonas Persson!
Resan började med en mysig båttur upp till Sandnäset. Där serverades grillbuffé och underhållning av "Stämbandet" innan vi blev upphämtade av bussen för vidare transport rakt ut i ingenstans och byn de kallar Storåsen. Bussen var fullastad med gamla bekanta, såna man inte träffat på eeevigheter..så det blev en mkt intressant och trevlig tur o retur! : ) Jag som vanligtvis bär bilaterala träben svängde loss som en galning på dansgolvet mest hela kvällen! Vansinnigt roligt!!

Vallsjön och det stora lugnet...
Ja det har faktiskt varit en hel del sådana dagar oxå, då vi bara njutit av varandra och stillheten i vårt paradis! Ljuvliga dagar med grynen där vi trivs som allra bäst genom att bara vara! Alla måsten, borden och krav liksom bleknar uppe i sjön.. Man bara är! Tar dagen som den kommer och ääälskar det! Underbart att se barnens stora lycka över det "lilla" egentligen!
Lägg till bild
Sen har det blivit en del cykelturer oxå nu när Liam blivit så duktig efter vägen! Storkille! En dag i slutet av månaden trampade vi tex. bort till Änglagård för eftermiddagskaffe. Det slutade som det kan göra i vår by ibland, på ett helt annat sätt än det först var tänkt! Det är definitivt en av anledningarna till varför jag troligtvis aldrig kommer att flytta härifrån!

1 kommentar:

Eva sa...

Underbara du! Jag njuter av dina berättelser och hade inte öronen varit i vägen hade mitt leende gått runt! Kramar från Ljunga!