tisdag 23 augusti 2011

Augusti.. So far so awesome!

Fnittriga balkonghäng..
..Har vi oxå hunnit med! Som mest tror jag att vi vid ett tillfälle lyckades klämma ner sex personer samtidigt i Örnnästet! Lite som sex laxar i en laxask.. Liiite trångt men sååå mysigt! ..Finns det hjärterum så...! : )
Lata dagar med sol och bad..
Mestadels i Vallsjön, Västbyn och på den här bilden Brudsjön och vad som troligtvis blev sista doppet för i år, 8 augusti! Eller ja.. Ska låta det vara osagt då de här vattendjuren inte skulle banga för en isvak om de fick chansen. Härligt att se hur tuffa de blivit i vattnet sedan i fjol!
Övernattning på Jala och födelsedagsfirande av finaste Jannice!
Tokmysig kväll som visserligen höll på aaaalldeles för länge med tanke på att det dagen efter var dags för.....
....BRÖLLOP!!
Det var sannerligen en ÄRA att få ta del av den fullkomligt MAGISKA dagen, då Jonas och Lola äntligen sa JA till varann. Det var SÅ jäkla vackert och SÅ jäkla häftigt att det knappast går att beskriva med ord!! ...Tyvärr inte med bilder heller då jag inte var så flitig med mobilen (enda kameran jag har för t.f) De jag tog blev bara nå sudd.. : /
..Sprakande solsken, lyckliga vackra gäster, ingångsmusik/SHOW till Hoffmaestros "Highway man", smäktande solosång av underbara barn, rörda gråtande gäster, utsökt middag, underhållande tal, div överraskningar, världens vackraste/nöjdaste brudpar och en sjuhelsikes FEST - Manhattanstyle! Det fanns egentligen bara ETT fel som någon uppmärksammade då det var över...att det var just ÖVER! : )
Tusen tack älskade ni för att vi fick dela ER dag med er.. Priceless!
..Såhär fina var vi iaf innan vi klackade bort från Masarotsvika! (...INTE lika snygga halv 5 på morgonen...... haha!)
Kvalitétstid på Carpe Diem-vis!
Inser verkligen att sommaren gått jättejättefort då jag tittar på de här bilderna från i fredags, vår mysfredag! Tycker knappt jag hunnit ur uniformen förrän det har varit dags att hoppa i den igen.. Det har allt varit lite tätt på given i sommar, mellan arbete och ledighet..men jag tror tamej 17 vi lyckats fånga varenda ledig dag och gjort den riktigt bra! : )
I fredags var vi ute och rännde på byn hela dan! Lunch på Wärdshuset, cykeltur, minigolf med fika och eftermiddagskaffe hos Håkan.. En riktig mysdag!
Skrattade gott åt Liams kommentar där på kvällen, vilken jag även delade med mig av på Fb.. "Mamma, när jag blir 36 år ska jag vara dagisfröken, laga mat och jobba på brandkåren! ..OCH polis....ELLER tjuv..... Jag vet inte, men när jag blir vuxen ska jag iallafall spela golf!"

Den freda´n visade sig även bli historisk på sitt sätt! Jag hittade nämligen ingen napp när det var dags för minsteman Leopold att krypa ner i säng... Tänkte först "Neeeej!!Helvetesjävlaskiiit!" Kände VERKLIGEN inte för att ta den "striden" just ikväll, när vi haft en så braaa dag... Men så slog det mig att det var väl ett alldeles PERFEKT tillfälle, just för att vi haft en SÅ BRA dag!? Så sagt och gjort stålsatte jag mig, samlade mina trupper av tålamod och ljög ihop (läs: övertygade, man får inte ljuga för sina barn...) en historia om "Tutt-fen"... Hon som kommer om natten då man somnat och förvandlar det föremål som man lagt i den magiska asken till pengar som man sedan får åka till leksaksaffären om en vecka och köpa preciiiiis vad man vill för..........! : ) Totalt hänförd stoppade min lilla älskling 3 av sina bästa grodor i asken och kröp till sängs utan större protest.. Å sov sedan sött till OMÄNSKLIGT GRYMMA 10 MINUTER ÖVER FEM på morgonen(!!!) Då flööög han ur sängen, fram till asken och drog häpet efter andan då han upptäckte att där faktiskt LÅG pengar!!
På lördagen skulle de sova hos mormor o morfar och jag kände inte att de skulle känna sig tvugna att köra stenhårt på det här... om,utifall det skulle komma ett bakslag.. Men listig som han är den lille lyckades han få "Tutt-fen" att komma till Flygge oxå! Hahaha! Duktig minsteman! Jag är SÅÅÅÅ stolt!
Lördagen ja.. Då var det dax för sommarfest på Änglagård!
Det kom sig så en dag, att jag och Rammsan och beklagade oss över att det inte hänt nå kul på byn Liden egentligen på hela sommaren, att vi inte träffat så mkt bybor, att det inte varit någon sommar/hemma-hos-fest!! Vi suckade lite innan hissen hunnit gå ända upp och insikten klev ur.. Att det var hög tid att se till å fixa en fäst!!! ...Så långt var jag med och fixade själva idén men sen fick de sköta allt jobb och festfixeri själva! : P
...Å jag må säga att de gjort ett superbra jobb och att det återigen luktar tradition!
Samlades under eftermiddagen nere på Änge vid älven för regn-brännboll och grillning.. Å preciiis så här lugnt som på bilden (från uppladdningen före brännbollen) var det heeeeela kvällen........... ; )

Inga kommentarer: