onsdag 4 maj 2011

Nykär!!

..Ja kan man bli annat??
Idag tog jag mig i kragen och åkte ner på åkern för att återse en kääär gammal vän - Fina fiiiina Ida Åkerstedt! Vi var riktigt tighta under högstadietiden, varandras vapendragare! ...Men sedan, efter 9:an, var det som om förtrollningen bröts och vi tappade kontakten TOTALT ganska snart.

En dag som denna, när jag träffar henne igen, kan jag för mitt liv inte begripa hur det kunde ske?!! Lika obegripligt är det att det tagit FYRA ÅR från det att hon flyttade tbax till Indal tills att vi träffas igen.. Mycket, mycket märkligt..

Jaja.. Vi var hursomhelst rörande överens om att inte rota så mkt i det, det blir som det blir helt enkelt och KLART bättre sent än aldrig! : )

Konstaterade direkt att åren behandlat henne väl! Nästan lite för väl, så att man blir lite avundsjukt förbannad ni vet! Haha! ; ) Såå jäkla sockersöt , lugn, harmonisk, fin och fnittrande.. precis som förr! Minnet av hennes härliga skratt är något jag burit med mig under alla år och blev alldeles varm när jag fick höra det igen!

"Tyvärr" höll jag på med så mkt annat på förmidda´n (..Bl.a. lunch med bästa Cissi - tack för det!) så det fick bli en ganska kort visit.

Vi hann dock med en rundtur på de otroligt charmiga ägorna, kaffe och speed-surr om aaallt möjligt! : )

...Av allt det vackra jag fått vila ögonen på idag i deras hem fanns en klar kronjuvel - Valter.. Gosh so lovely....



Kände mig alldeles lycklig då jag for därifrån och fast besluten att göra om det snaaart igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att dagen blev så lyckad!!
Har Cissi