torsdag 5 maj 2011

En fabulous torsdag!

...Har sagt det förr och säger det igen, det är goda tider!! : )

Vaknade i morse av att Leopold ruskade ömt i mig och frågade lite försynt om de inte skulle få frukost snart...? (Hade iofs varit vaken tidigare då de älskvärda små grynen vaknade 05.45 men sedan somnat om - som en stock!)
De hade suttit tysta som ljus framför Bolibompa och jag FLÖG ur sängen 08.55 då jag insåg att de skulle va på dagis om FEM minuter!! Efter en snabb check på Örnnästet, utan katastrofer i check-listan, ringde jag vårt underbara dagis och bad om att få skjuta fram dagen en timme... : )

Så när jag lämnat dem på bästa dagiset lämnade jag in bilen på bästa macken för däckbyte (jag vet, jag är..VAR kriminell.... ; ) Sedan plågade jag mig ut i spåret, i regnet (=DUKTIG!) och led så fruktansvärt när jag kom hem att jag gjorde en tur till stan för ett par vettiga skor!
Bästa Eva-Sofie ringde och frågade om det var ok om hon hämtade mina grabbar lite tidigare från dagis...? Eeeh...? ...JAA! : )

Det gav mig lite mer söl-tid på egenhand så jag tog upp jakten på ett par nya jeans på Birsta City.. Men, så fort jag klev innanför dörrarna lydde inte benen längre! Plötsligt satt jag i en frisörstol på Trudes och lät håret falla.... Blev jättenöjd med "uppklippningen" och vem behöver jeans när det är sommar snaart...? Svensk sommar som är kort-byx-vänlig!....? : )

Denna lilla impuls kostade en hel tid... Gjorde mig ändå en tjuvrusning förbi Rock´s i jakt på Roger och sen Gallerix i jakt på Sanna.... Men jag fick buttert lunka tbax till bilen, i min nya snygga frisyr, utan kramar och Whoooooo´s från dem... : (

Åkte från Birsta direkt hem till underbara fam. Stenström där det serverades utsökt middag och ljuvligt samkväm! Både jag och E-S fick en riktig uppenbarelse bland tuggorna, att så här ska det ju va! ..Så Fram för fler okomplicerade (iaf för min del.. haha!!) lyckliga vardagar!
De vuxna hade säkert mer än gärna suttit kvar ännu, men barnens mat/sov-klocka ringde ungefär samtidigt så det var bara att kapitulera! : ) Lunkade hem runt knuten i ljuv kvällssol och stoppade två nöjda gryn i säng..

I samma stund dök Alex upp och förgyllde min tillvaro ytterligare med en stunds alltiallosurr! Jag som inte trodde min dag kunnat bli bättre.. : ) Han är så himla fin! Fick lika mycket credit för mina nya skor som min klippning.. Det säger rätt mkt!

..Lyckliga tid, Lyckliga JAG!

1 kommentar:

Lotta sa...

Härlig dag hörru:0) men att du inte ringde mig??? Ungan va ledig idag förutom att Roger va på tidigt personalmöte, men vill ju se bild på nya frillan, puss fina du å pussa smågrynen oxå <3<3<3<3