måndag 16 maj 2011

Känns som jag lämnat en låång vecka bakom mig..

..Men en riktigt bra vecka, full av good moments!
Inledde med ett 3-dygns pass, mån-tors morgon.. På måndagen var det dags för den årliga vårstädningen på dagis. Då ni höll er friska och oskadda (tack!) kunde även jag tillbringa den ljuvliga försommarkvällen tillsammans med härliga fröknar och föräldrar! Solen strålade likt flitens lampa och jäklar vad fint vi gjorde åt våra barn!! Vi krattade, rensade, munhöggs, körde skottkärra, frossade i hamburgare, skrattade, sopade...och sopade.... Även bästa morfarn fick vara med på en kant med sina färdigheter i snickerikonsten. Det TACKAR vi för! : )

I tisdags var jag (äntligen!) med i tidningen!!! Jättefin bild och jättesmart och väl genomtänkt uttalande!

Onsdagens höjdpunkt var Grey´s-sammanträdet/stora klädbytardagen på Tandläkars hos finaste CB! Urmysig kväll i byns skönaste soffa, med sköna (snart) TONÅRINGAR (!! Ve och fasa...haha!), gött kaffe, bästa TV-såpan någonsin och...bästa CB!

På torsdagen for jag till staaan för en shoppingrunda som visade sig bli rätt stram (bokstavligen!). Då tänker jag på alla par jeans jag provade och absolut INTE på sällskapet! Tillbringade hela förmidda´n i staaaan´s skönaste soffa hos underbara älskade Lotta och Sanna!
Fick den äran att väcka vår lilla prinsessa ur sin skönhetssömn (som om hon behövde nån..?!!?!...Pfff!!!). Därefter kröp vi upp i soffan och avverkade "det senaste" över en kopp för att sedan göra en rusning på stan!
Det var en stolt frk. Modin som sedan skyndade åter mot byn med godkänt shoppingresultat OCH efter att ha fått visa leg på bolaget...IGEN! ; ) Joråserruatt...

När jag hämtat hem underbara älskade smågryn från dagis upptäckte jag Leopolds tre första Vattkoppor.. Blev både glad och förfärad på samma gång! Förfärad över det faktum att storebror Liam ännu inte fått några och att vi har en bokad Mallorcaresa den 27:e maj..... Men det blir som det blir! OM han åker dit och vi måste ställa in resan, för stunden, så är jag ändå tacksam för att de haft det i barnaår! : ) ..Mallis ligger nog kvar!...?

På fredagkväll lämnade jag barnen hos morfarn och stod huxflux med en fredagkväll att disponera (nästan) precis som jag ville! Det blev i slutändan ett lika underbart som spontant biobesök med fina "lillestorebror" och min 3D-premiär! : ) "Thor" resulterade i en hänförd storasyster och en närapå död katt.. På natten drömde jag nämligen att jag fick låna Thors hammare.. och full av iver dängde jag min knutna näve i huvudet på STACKARS Bella Swan!!
Paniken var fullkomlig för den lilla kissen som låg i djup, trygg(?) sömn på min mage. Fick tillbringa en lååång stund mitt i natten åt att säga förlåt till katten som desperat försökte krafsa sig ut genom fönstret!
När jag kom hem slog jag på sökaren och la av startskottet för en lång jobbhelg..

Det blev en "intressant" helg med en återbesöksrunda på avdelningarna och våra "offer" på sjukhuset på söndagen.. Nästan alltid lika trevligt att återse dem efteråt! Denna gång var det det iaf!
Lördagens höjdpunkt bestod i fiiiinfrämmande av 75% fam Unander!!!
Skyller mina nu stela och ömma axlar helt och hållet på lilla Charlie! ; )
Så snart fiiiina, efterlängtade Hanna steg innanför dörren lämpade hon över det lilla, lilla knyttet i min famn! Skyndade mig sedan att sätta mig ner, spänd som en pilbåge och beundrade lillprinsen....
Jag och Hanna hade MASSOR att ta igen! ...Det hade tydligen även jag och underbara prinsessan Thealie! Haha! Låt oss sammanfatta deras besök med ett ord: MERSMAK!! ; )















Nu är det en ny vecka.. med nya good moments! Bring it on! : )

Inga kommentarer: