måndag 14 mars 2011

Lördag 12 mars.. En alla tiders fin dag!

Vaknade till grannlåten "Byte av ytterdörr" denna morgon.. För att stänga ute oljudet drömde jag mig tillbaka till tystnaden och lugnet från i lördags (nu pratar jag givetvis om Lördag DAG... ; )
Sprakande solsken och en himmel så bländande blå.. Hade sett fram emot den här dagen, en heldag med nära och kära, länge! Kan väl säga att den uppfyllde alla mina förhoppningar och lite till!
När mina bröder och Johan var på plats och lilla pappa satt nerstoppad i skoterpulkan gav vi oss iväg till skogs.. Var helt salig då vi gled fram på leden i detta enastående väder i detta enastående sällskap!
Första pitstop blev Lill-Vallsjön och Lidens svar på Crocodile Dundee m fam! Myspropparna hade slagit läger på isen där man ägnade sig åt krokodiljakt och... att bara vara underbara!


Barnen flög runt i en badbalja bakom skotern och avundsjukan kunde tydligt anas i många av de vuxna barnens blickar.. : )


Därefter gick färden vidare till Storfinnmyra där ytterligare en samling underbara vänner valt att slå läger! Jag tog genast och grävde mig en grop där vi sedan slog oss ner som i ett skruvstäd.. Lilla pappa sprang som vår egen lilla kypare med mackjärnet mellan elden och vår grop!
Konstaterade där jag satt, att man knappast kommer närmare gud än så här, i levande form.. Så underbart, så ljuvligt fantastiskt....sååå magiskt!! Att bara sitta där, i en grop nära himlen med sina nära och kära.. Bara skratta å bara vara.. En obeskrivlig känsla!

Mitt ibland oss fanns också dagens födelsedagsbarn - Älsklings Therese - Så det bjöds givetvis på smäktade sång! : )
När solen börjat snudda vid trädtopparna på den sagolika myren styrde vi hemåt.. Tror att alla kände lite sorg över att dagen började nå sitt slut..
Som tur var väntade en kväll i fortsatt sällskap med alla underbara vänner! Det vankades nämligen Byboxning på Wärdshuset!
..Så efter middag och försittning på Örnnästet flaxade vi över dit och svängde våra lurviga till kvällens liveband - DAD´s!
Vid midnatt började motvilligt tröttheten ge sig till känna och frk. Modin gjorde sitt sämsta för att kämpa emot den och gick i backen på knockout kändes det som! : )
Tack alla fina ni som förgyllde den dagen! MKT välbehövligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv fröken Modin :-)

Kram på dig
Cissi