tisdag 1 februari 2011

Tisdag...väl?

Ja jag känner mig mer än lovligt dagvill.. Men uteslutningsmetoden säger mig att det ändå har varit tisdag idag, hela dan! : )
Började dagen med en timmes promenad, hur skönt som helst.. Sen blev det en välförtjänt lunch på världens bästa Wärdshus innan det var dags att hämta älskade små gryn på dagis!
Lilleman hade haft en ganska tuff dag.. Är inte riktigt kry ännu, så imorrn får det bli mysdag med mamman!

For direkt till Flygge och mysmiddag hos mor & far! Grabbarna fick coola T-shirts från Thailand och varsitt jättefint elefanthalsband.. Jag fick hela tre halsband, en sarong och en elefant med avbruten snabel!!
Mamma hade stått och tittat på den i en butik då hon plötsligt tappat den på backen så att snabeln gick av.... Ut kommer föreståndaren flygande och kräver henne på ersättning. Mamma ursäktar sig djuuupt och försöker desperat förklara att det var en olyckshändelse! Föreståndaren sket fullständigt i det, viftade med en telefon och hotade att ringa polisen... Mamma tyckte det kändes liiite onödigt för 80 baht och köpte elefanten.....Haha! Är helt säker på att den kommer skänka mig mycket lycka! : )
Tror också att jag fick en komplimang av pappa(!!) "Jag tror att du har gått ner i vikt va? Tänkte på det när jag såg dig idag!" Hahaha... allt lite gulligt.. Han som knappast skulle se skillnad om jag plötsligt kom med grön tuppkam!

Sen for vi hem på örnnästet och bara njöt av att va hemma.. Liam ville prompt ha en liten stund för sig själv med mig, så det fick bli lite bonustid i soffan med en av våra favoritlekar.. Den går ut på att fota varann för att sedan kikna av skratt - fulast vinner.. Tror jag har en ganska schysst chans va? : D

1 kommentar:

LillaTuss sa...

Det är hårfint... blir svårt att kora en vinnare :)))