onsdag 2 februari 2011

Mysdag på tumanhand med minsteman!

Vaknade i morse med inte helt synkroniserade näsborrar och med en känsla av att ha svalt taggtråd.. Låg länge och kved under kudden innan jag masade mig upp! Vad som tillslut fick mig på fötter var ett oroväckande tyst ljud från badrummet.. De små brukar ju ha sina små knep för att välta sin mamma ur säng! : /
Tack och lov var mina onda aningar obefogade och jag fann Liam som lite förvånat tittade på mig och sa: "Är du vaken nu mamma?" (Kan tänka mig att det inte var helt lätt att avgöra....haha!) "Jag tänker bara klä på mig, alldeles själv förstår du"... Älskade unge..
Han har en riktig toppenbra period nu Liam, ett bra flyt! Han verkar så glad och tillfreds och är bara så go hela tiden! På dagis sa de att han fått vingar! : )

När vi lämnat vår änglalika storebror på dagis tog jag och Leopold en promenad till Bodack ToR.. Fick inte till nåt vidare klipp i stegen då benen kändes blytunga.. Tror att kroppen fsöker säga något i stil med VILA..!!
Jag ska försöka lyssna på det och ägna resten av dagen i stillhet med en oförskämd massa soffmys och småfågelspan! Vi väntar nämligen ivrigt på att de första gästerna ska hitta till vår balkong och det magnifika fågelbord Liam tillverkat på dagis! : )

..Ja just ja! Någon som har en bra idé om hur man förklarar för ett litet barn vad ett trosskydd egentligen är??? En detalj som jag lämnade åt censuren då jag berättade om vår fantastiska lördagkväll var flygturen jag fick mig..... Lyckades med en riktig klassiker, när benen bara försvinner och man går i backen med ett BRAK.. Trodde på fullt allvar att jag slog ihjäl mig men klarade mig mirakulöst med en blåslagen axel och ett otäckt skärsår i höger hand.. Det såret har inte helt lätt att läka och jag har skitont i handen(!)

Mina barn är hursomhelst djupt imponerade och tycker ganska synd om mig då jag ojjar mig över det i tid och otid..(Som när jag inte kan bära dem upp för trappan, hämta saker hela tiden....osv... ; ) I morse kom Leo springande, viftandes med ett trosskydd och gormade: "MAMMA!! Titta vad jag har hittat till dig - ett jättestort plåster!!! Det måste du ha på din hand!! DET blir bra!"

1 kommentar:

LillaTuss sa...

Jadu.... kan nog inte hjälpa dig där. Får bli dagens gåta :))