onsdag 9 februari 2011

Oh my god vilken rörig vecka..

Har ingen ordning alls i huvudet så här i halvlek.. Men kämpar på, smått förvirrad hela tiden och idag vänder det! Snaaart helg igen! : )
Jobbar minst sagt udda tider denna vecka, pappan är i Umeå och kämpar med VUB:en och jag har min mamma inneboende för att få det att gå ihop.. Det sistnämnda känns dock som lite vardagslyx! Lite mysigt för oss att få rå om mammsen/mormorn på kvällarna!
Har bedrövligt dålig koll på dagarna och får kika i den fullsmetade kalendern flera ggr/dag.. Måste jag kludda dit nåt mer nu i februari så kommer den att ramla ner och jag spricka!! Något som definitivt förgyller förvirringen är det makalösa vädret! Sååå ljuvligt!! Kämpar på med att fsöka röra mig varje dag, vilket i sig verkligen inte är en kamp i solskenet.. : )

Förvirringen/tankspriddheten avspeglar sig i dagens Liam:
"Mamma, jag har kissat på mig!!!!"
"Va?! Har du? Men... har du tagit av dig blöjan?" svarar jag från köket..
"VA?! Men det är inte Leo! Det är JAG, LIAM!"
"Jahaaaa! Men gud, jag hörde inte det.."
"...Mamma, du är verkligen konstig..."

Nu ska jag krya upp i soffhörnet och hålla alla mina tummar och tår för att magsjukan håller sig borta från CB!! Kanske googlar på nån häxramsa eller satansvers mot kräksjuka för säkerhets skull... Eller varför inte ett recept på ett stensäkert motgift som man kan koka ihop? : )
Jänta ska iväg till fjälls med ett gäng brudar imorrn, å det är verkligen henne SÅÅ välförtjänt!!

1 kommentar: