fredag 11 februari 2011

SÅ långt ifrån en dålig fredag... : )

...Trots den ständiga påminnelsen om den awesome saliga blandning brudar som befinner sig i Vemdalen, just denna helg!!! : P Biggan har verkligen lyckats få Frk. Modin SJÖGRÖN av avund genom att dela med sig div. otäcka MMS!!
Blir lite störd av CB:s status på Fb oxå... Onsdag kl 17.40 via Fb i mobilen.....; "Vad är väl en bal på slottet?" ................Well girlie, YOU tell ME!! : P

Ensam, övergiven och dissad denna gång.. Aja, biter i det sura äpplet och konstaterar att det är deras förlust! Haha! ; )
..Nämen skämt å sido.. VISST jag ÄR GRÖN av avund.. Men detta är en näve full av mina absoluta favoritflickor och jag unnar dem VERKLIGEN en galet bra helg!! : ) ..Åsså räknar jag iskallt med ett par sköna bakis-bilder/ påväghemfråndansenpåhotellet-bilder från Biggan som plåster på såren.... ; )

Jag då? Jag överlever. Har i själva verket haft en riktigt bra fredag! : )
Den började visserligen inte så bra då jag kom ut till min bil i morse och gjorde den makabra upptäckten att den förvandlats till en iskub! : /
Jag hade (för säkert 3:e eller 4:e gången denna vinter) glömt dra ut kupévärmaren under gårdagens makabra snöfall....(www.mariamodin.worstdumbassinthewholeworld.com) Övervägde ett tag att blanda till en JÄTTESTOR drink, ploppa ner den där och bjuda in till byfest.. Men med tanke på dygnets tidiga timma körde jag istället upp den till Magnus, ett varmt garage och god omvårdnad.. (Fick ett sms som man får efter avslutad service t.ex., att NU är den isfri! TACK!! Bästa du! : )
I samma veva röck bästa Johan in som en räddande ängel och lånade ut sin nya bil, (skön som tusan!!) så att min å grynens planerade Birstaresa kunde bli av... (Trots att många av er kanske minns hur det gick förra gången han lånade ut sin nya bil till mig...? haha!)
I Birsta var första anhalt Willys där en låååång lista skulle bockas av.. : P
Det gick sanslöst smärtfritt måste jag säga och efteråt bjöd Liam lillebror på en åktur i deras sensationella attraktion ur sin egen börs.. : )
När jag var på väg in på Willys ringde min kompis Håkan, från Stöde.. Ni "vet" han från 15 år tillbaka...Han jag var på bio med? : ) Han undrade om vi hade lust med en fika efter Willys? ..och visst hade vi det! : ) Så det blev en relativt snabbt, men ack så trevlig eftermiddagsfika på Charm med min charmante vän! : ) ..Det senare tilldelas honom speciellt, då han hjälpte mig att smuggla ut födelsedagspresenter från Barnens Hus utan minstemans vetskap! Tack!! : )
Var sedan tillbaka på byn lagom till höjden av Fredags-nöjen! MOHahahaahahaahahaaaaaa..... xD
När jag svängde in för att byta bil till min egen upptäckte jag grannens (älskade Tommy's) lilla röda traktor, djuuuupt begraven i diket... Just som jag kom dit anlände även en hjälpande hand från Märrgård med en betydligt större traktor... Så snabb som faan, å kiknande av skratt flög jag ur bilen och över vägen... (med mobilkameran i högsta hugg!)
..Tommy tycker ooom miiiig, å jag vet att de e sant....Ah ah...eeh....? : D
Fnittrade sedan därifrån och föreslog att vi verkligen borde ta och ses nåt i helgen...? TROR att jag fick ett svar i stil med "Ja, det vore väl trevligt.." ..Men känner nu att jag kanske måste ringa å dubbelkolla det....? ; P
Fortsättning följer av helgen.. Har haft lite beslutsångest nu i kväll, då de så flitigt pistat såväl slalombacke och skoterled...
Minsteman drabbades, som en blixt från ovan, av skällhosta och feber framåt kvällen! : (
Men jag är inte den som målar f-n på väggen.. Håller han ihop imorrn lutar det starkt åt Storfinnmyra med moffen å skotran! Lovely!

1 kommentar:

Ina sa...

Hahaha, sicken tur att du kom just då, så att vi alla fick ta del av detta unika tillfälle :-)