måndag 7 februari 2011

En bra måndag.. en RIKTIGT bra måndag! : )

Helgen passerade relativt smärtfritt får jag säga.. Fick lite ledigt över söndagen som blev allt annan än en vanlig söndag, på ett bra sätt! : ) Försökte mig på en slags "slutplädering" i fallet hjärta vs hjärna och måste säga att utgången blev så mkt bättre än vad jag trott! Kom på mig själv att dra det djupaste andetaget på över en månad. Axlarna återgick till sitt normala läge och en känsla av lugn, ro, försoning och frihet har infunnit sig.. Tack!


Idag var jag lite seg i starten men lyckades kicka igång gammel-kroppen efter lunch! Tog en rask promenad i det lite kalla men ljuvliga vädret! Sedan blev jag bjuden på eftermiddags-kaffe hos Frk. Axelsson innan jag hämtade grynen på dagis.. Otroligt trevligt! : ) Gillar verkligen såna spontana inviter.. Sprang på henne utanför ICA, "Jasså bor du kvar på den här byn du å??! Kom förbi sen vettja, jag sätter på en panna!". Jag är verkligen skitdåligt urusel på det annars, att vårda mina vänner på det sättet... Att bara titta in, eller för all del ens höra av mig...hövva! Tur att så många av mina vänner delar den egenskapen, om än inte så bedrövligt som mig... haha!
Sen hämtade jag ÄNTLIGEN hem mina små gryniga grabbar! : ) Vi körde racer-vagn direkt hem för att bara myyysa resten av kvällen! Appropå racer-vagn undrar jag när de blir tillräckligt gamla för att tycka mamma är pinsam...? Hoppas inte än på 100 år! : )
Vi har lekt tjuv och polis, myst i soffan, lekt med bilar och dinosaurier och spelat Memory..... Fan vad jag hatar det. Blir totalt manglad - VARENDA GÅNG!! (Undrar var Liam fått sin vinnarskalle från.....?)

Jag har på senare tid faktiskt kommit på hur kul det är att faktiskt leka med mina barn! Att få ta plats på golvet i deras rum, mitt i händelsernas centrum och bli tilldelad en roll i det aktuella skådespelet... Vilken underbar fantasi de har!!
Tyvärr slutade det alltid med att tjuven kom och stal min bil.... Knuffade den av garagetaket så att bärgaren fick komma och köra den till verkstan medan tjuven förfärat jagades bort av en ilsken vaktande dinosaurie..... Jag hängav mig verkligen till min roll med inlevelse... Men tillslut, när Liam frågade "Vadå, vad är ett försäkringsbolag??" och tyckte jag var knäpp som inte ringde polisen ist, gick jag och lagade middag.... : )

Dagens Liam 1:
"Men mamma, om du fyller 32.....då är ju du JÄTTELÅNG!"

Dagens Liam2:
Utspelade sig vid läggdags, då han för ovanlighetens skull tagit med sig sin kanin till sängen. Han börjar annars att växa ifrån sin kärlek... : (

"Mamma, köpte du den här till mig?"
"Nej, den där fick du ju av farmor när du föddes!"
"Föddes?"
"Ja, då du kom ut ur mammas mage..."
"Mhm, blev jag rädd för den??"
"Nää du.. Du har alltid ÄLSKAT din kanin!"
"Men den är trasig på örat, är det jag som bitit sönder den?"
"Nä, inte bitit, men du har kört en skruvmejsel genom örat på den..."
Liam tittar roat och förvånat på mig...
"Va?? Mäh! ..Gjorde jag det när jag var ung??"

Dagens Leopold 1:
Utspelar sig direkt då vi kommit in genom dörren efter dagis och Leo upptäcker en våt fläck (stl 1-krona) på golvet..
" *Drar häftigt efter andan* ...Mäh! VAD är det DÄR?!?!"
"Eeh..vadå..? Det är bara vatten!"
"Men VAD gör det DÄR??"
"Eeeh jo, vet du vad...mamma sprang in en snabbis innan jag hämtade er, det kom nog från min sko!"
"Man FÅR INTE MED SKORNA INOMHUS!!! Nu får DU torka upp!!!"
(Mamman pep omedelbart iväg och hämtade lite papper och trodde jag skulle dö av åsynen av den lilla polisen.. hahahaha! Pekandes med hela armen med tutten i hand och snuttefilten i den andra... )
Dagens Leopold 2:
...När jag myst ner honom i sängen, pratat, gosat, pussat o kramat godnatt..
"Men mamma, du måste också lägga dig.."
"Ja, jag vet gubben, jag är jättetrött..Men inte riktigt än.."
"Men mamma..."
"Jag kommer och lägger mig sen gubben, sov nu - godnatt!"
"Men mamma. NU går du och lägger dig!! Det är ju alldeles mörkt! SER du inte att det är mitt i natten??"
..Å nu är det ju faktiskt nästan det... : / Så NU ska mamman verkligen i säng!

3 kommentarer:

sanna sa...

hahahaha, älskade ungar!

LillaTuss sa...

Funderat på att skriva en bok eller två??? Du leker med orden så man blir galet glad... Du är verkligen jätteduktig. Önskar jag hade en bråkdel av detta...

mia sa...

hahaha! TACK "Frk Hulda"! : ) Jätteglad att du gillar min blogg! ; ) Ja vad vet man? "En Barba-mammas memoarer eller dagbok" kanske? Kan man glädja EN person i den här världen så är ju det egentligen ganska fantastiskt! Ska fundera på saken... ; ) KRAM på dig, å välkommen förresten! ; )