fredag 25 februari 2011

Fantastiska fredag!

Lämnade grabbarna i all hast på dagis som planerat (förutom stressen..). Vrålade något om att någonannankanskekommeråhämtadem-ifalljagintehinnerheeeeem!! när jag bökade mig ur över barn och overaller..
Väl i stan lämnade jag in kärran på service och tog en uppfriskande promenad ner till centrum. Sedan drällde jag verkligen omkring där tills dess att bilen var klar! Tror tamej17 att jag var in i vareeeenda affär...bara därför att! Minns inte sist jag fick tillfälle att verkligen flanera på det viset... gudomligt! ; P
Shoppingresultatet blev rätt så komiskt; Hälsokost och rödvin! Haha! ...Same same...?

Provade en hel del kläder oxå men nä.. Jag fixar inte att shoppa sånt utan smakråd! Hänger inte med helt enkelt! Fick lov att smyga ut från provhytten iklädd en käck kjol med ett "Psst!" och fråga en expedit hur det var tänkt med den?! ..Om den skulle sitta så, eller var för liten?! Hon svarade serviceminded att den satt precis som den skulle men att jag kunde dra ner den liiiite grann...om jag ville.. : ) Sen provade jag en hel del "chinos" oxå.. Men där kände jag mig fullkomligt vilsen och fick vika ner mig för slutsatsen, I have NO chinos-ass....(heller.) : /

När jag fick sms:et att bilen var klar kände jag mig toknöjd och helt stum i benen. Satte ner arslet på en gratistur med stadsbussarna(!) och förstod ganska snart varför de inte tagit betalt.. Det vore fullkomligt omänskligt och absurt!! Jävlar vad de kööör!!!! Som den idiot man är satt jag ändå kvar och höll krampaktigt i en stång med vänstra näven och lirkade fram Fb i mobilen med den högra... ; )
Tänkte, att om jag dör nu, så tänker jag inte stirra in i baskern på tanten framför! Har jag tur hinner jag dela med mig av ett par sista ord.. När jag vågade titta upp nästa gång hade chauffören mirakulöst bytts ut!!?!! Från en färgad karl med svart hår till en kritvit gubbe med grått hår och skägg! Övertygad om att Sankte Per själv nu tagit över rodret klev jag av på nästa hållplats och gick resten till fots.

Nöjd och glad över att vara åter på byn (i tryggt förvar) hämtade jag grabbarna på dagis för Fredagsmyyyys!
...Å vilket MYS det blev!! : ) Träffade på finaste Eva-Sofie på dagis som föreslog en "helt-appropå-fika" hemma hos dem. Jag/vi nappade direkt och fick därmed en helt fantastiskt ljuvlig eftermiddag... TACK! - Till heela familjen! ; )
Passade på att ändra lite i "planeringen" för helgen! ...Imorrn tar jag, E-S och ongan deras fina buss till Skälsjön på skoterträff! Det är Trollrikets skoterklubb som står för arrangemanget där det bl.a. blir pimpeltävling för barn! Liam högg som en gäddsax på det, så nu blir det till å fixa fram utrustning imorrnbitti! ; ) Tror att det kan bli en riktig kanondag (=hett tips!)!

Väl hemma fortsatte vi bara att mysa.. En ljuvlig kväll! Grynen valde Singoalla och popcorn till fredagsmyset, så det blev en egen version av Let's dance med dammsugaren ikväll! : ) De somnade sedan som stockar, förväntansfulla inför morgondagens utflykt! : )

Inga kommentarer: