söndag 16 januari 2011

Liams (4 år + 9 mån) bebisfunderingar..

"Mamma, jag har ett hål i magen. Vad har jag det till?"

"Det är naveln gubben! Alla har en sån.."

"Jamen, vad har man den till??"

"Jaa...Hmm..(???).. Jo, när du var liten bebis och låg i mammas mage... Då hade du en slang i din navel som satt ihop med mamma inne i magen. Du fick mat genom den!"

"Var är slangen nu då?"

"Den klippte pappa av när du kom ut ur magen, då behövde du den inte längre!"

"....Mhmm... Du bajsade ut mig va..?"

"(HAHAHAA!!!) ...Eeeh...näe, inte direkt.. Du vet, vi flickor har tre hål och pojkar har två. Ett i rumpan och ett i snoppen! Du kom ut genom det där tredje!"

(Liam med stooora ögon) "Jahaaaa...gjorde det ont???"

"Mjaaa det gjorde det, men så snart du var ute försvann allt det onda, direkt!"

"Skrek och gnällde du?"

"Mm.. Jaa, det gjorde jag nog lite...."

"Åååh...FÖRLÅT mamma!"

Liam kommer in i köket efter att nyss ha avslutat ett rykande slagsmål med lillebrorsan...

"Mamma! Jag tycker att det var längesen vi hade en bebis nu.."

"Jahaja, tycker du det?! Vadå, skulle du vilja ha en eller? Räcker det inte med Leo???"

"Jag vill ha en! ...Som är ETT år!!"

"Fråga pappa!"

1 kommentar:

Eva sa...

Jag får bara ett stort leende i ansiktet när jag läser om barns funderingar och kommentarer! =D
De är bara för underbara!