söndag 16 januari 2011

Eftermiddag på Vättaberget!

Så var det dags för Liam att göra debut i Vettenbacken! : )
Mina farhågor för liften från stenåldern och backens lutning (jfr. med Kallebacken i Storhogna - hans enda erfarenhet) visade sig totalt obefogade!
Började de 1:a åken med sele då jag helt enkelt var rädd för att släppa honom.. Men ganska snart befallde han mig att ta av den.. : / Han hittade snabbt en höjd där han hoppade av och susade ner för backen! Gjorde någon enstaka lättare vurpa men skrattade mest och var angelägen att få åka igen! Med dsamma!! : )
Han bemästrar liften strålande men behöver lite hjälp att få "knappen" på plats.. Det fick han gladeligen av Anna, dagens fina liftskötare som sprang som en tätting för att finnas och hjälpa till överallt samtidigt! Hon vakade över backen med sina hökögon och skapade en trygg och trivsam stämning.. (TACK för det!) Hon blev även tvungen att utdela ett pekfinger till en vårdslös, egoistisk mamma och påpeka att det kanske vore idé att ta rygg på sin son ist för att leka så mkt själv! Hrm!
Något nästan lika fascinerande som Liams framgångssaga var att det, hör och häpna, var till liften idag!! Så förutom Anna fanns många andra fina med hjälpande händer, pepp och beröm till lilleman! : )
Det blev dock ingen tid alls för surr och vuxet umgänge för mamman då hon tillslut hade fullt sjå att hinna ikapp Liam upp- och nerför... Men det gjorde då så lite med tanke på hur kul det va! En riktig endorfin-kick igen! Känner att jag börjar bli beroende av dem..

Leopold fick åka snowracer med (för dagen skidlöse)Alex, inte fy skam det heller! ..Visst, han tjurade hysteriskt emellanåt och glödde av avund.. Men bäste Alex lyckades hålla honom på mestadels gott humör! : )

Nu ser vi fram emot nästa tillfälle, förhoppningsvis på onsdagkväll! : ) Ler då jag hör Liam i huvudet då han drar iväg med liften.. "Wooohoooooo!! Jag tycker det här är SÅÅÅ KUUUUUL!!!"


1 kommentar:

sanna sa...

haha, ååh jag vill bevittna honom i backen någon gång! :D