torsdag 6 januari 2011

Jag är frälst!

Jajjemän! ..Hallelujah! : )
Har börjat plöja mig igenom den här boken.. Den har legat orörd i bokhyllan ex antal månader.... Närmare bestämt sedan min förra "övertygelse"... haha! : P


Den visade sig vara riktigt vettig! Den bjuder inte på några pekfingrar och moralpredikningar men en hel del igennkännande och aha-upplevelser, svart på vitt!
Är nu fast som en gråsugga i övertygelsen, att nu är det dax!! Jag har tamejfan bestämt mig för att ta kontrollen över mitt liv!
Jag har alltid trott på konceptet med GI-metoden. Tycker kort sagt att det är ett helt logiskt tänk!
Nu handlar den här boken långt ifrån bara om själva GI-metoden, faser, kost och veckomenyer.. Den tar även upp ämnen som alkoholens effekter (skrämmande, måste erkännas!), sömnens betydelse, lycka - enkla tips på hur man kan bli en lyckligare människa och hur man faktiskt kan påverka sitt välbefinannde! Dessa ämnen... och träning såklart..
Ni som känner mig tänker säkert "Eeeh...okeeej, *lycka till*, det där kommer säkert att gå jättebra för dig........" Haha!

Jag är ju en riktig "livsnjutare" som ääälskar mat, godsaker, HATAR träning och är bra nog förtjust i nästan all sorts alkohol!
Men jag är samtidigt en sån som går å grymtar, känner sig osmidig, trött, tung och hittar på alla möjliga ursäkter för att inte ta tag i problemet!
Jag har gett mig in i GI-metoden 2 ggr tidigare med relativt goda resultat i starten... Men så har det spårat ur ganska snabbt av en massa olika dumma anledningar, främst min egen lathet!

Jag känner mig frälst denna gång för att jag för första gången riktigt inser vilket jobb som ligger framför mig. Jag har verkligen tagit en titt på mig själv i spegeln och inne i mitt huvud och bitarna börjar verkligen falla på sin plats! : ) Det handlar verkligen om sååå mycket mer än vad jag stoppar i mig! Det finns ingen annan än jag som kan göra det här, det finns aldrig ett bra tillfälle att börja "sitt nya liv"..Å nej, man har inte hela livet på sig.... Vad 17! Det är ju NU som livet är mitt! ; )
Konceptet känns också mer begripligt och lättare att föra in i vardagen på något sätt..
Hur ska det gå nu då..? Ja det får framtiden utvisa! : )
Jag vet framförallt att jag vill och att jag kan!
Amen.

I övrigt då? Ja imorrn är det obegripligt nog fredag igen!
De två lediga dagarna jag hade i början av veckan med grynen svischade förbi.. Hann knappt blinka.. : / Det var hursomhelst två supermysiga dagar.. Försökte vara ute så mycket vi orkade! Det blev en tur till vackra Vättaberget, pulkarace och mera pulkarace! På tisdagkväll kom Alex hit med skotern. Vi använde honom som lift uppför skoterspåret för att kiknande av skratt susa ner på snowracer och pulka igen... Det var verkligen en ljuuuuuuuvlig kväll!! Längesedan vi verkligen skrattade så mycket tsammans! : D

Ironiskt nog, efter mitt förra inlägg, fick vi smaka på medaljens baksida då det gäller vårt arbete.. Så jäkla trist att bli hängd av media och läsare utan att ingen av dem egentligen har insyn i hela händelsen och hur det faktiskt gick till.. : ( Men det är ju rubrikerna som säljer. Tyvärr..
För att citera min äldste lillebror, är det bara att "ta på sig teflonhjärnan och rida ut skiten!" : )

Imorrn börjar en låååååång 5 dagars ledighet med grynen! Har längtat så galet mkt efter den.. Planen för helgen är att dra till Jämtland för lite efterlängtad skidåkning, om vädret tillåter! Ska bli hur gött som helst! : )

Liams slalompremiär i Storhogna Mars 2010

Inga kommentarer: