måndag 13 december 2010

Lite lätt vingklippt...

Är en passande beskrivning av hur jag känner mig denna Lucia-måndag! : )
Lördagskvällen var fullkomligt lysande tills vi lämnade Örnnästet.. Ett helt onödigt drag, så trevligt som vi hade det, jag å mina hotta jänter!

Tessan har jag inte träffat på evigheter och egentligen inte CB och Jannice heller, när man ska se till "vuxen kvalitétstid" ; ) ...Så att dra ut på byn och beblanda sig med andra kändes överskattat.. Speciellt som det slutade oxå! CB blev trött och gick hem, Tessan blev inte trött men fick snällt åka hem ändå : ) Jag blev sentimental vinkärring och Jannice fick agera näsduk.. Hahaha!
Aja... man kan inte alltid va på topp! ; ) Love you guys...

Hur mådde skatan på söndagen då? Jo, just som en skata, rugguggla, bajskorv... synonymerna haglar.. : / Kändes både märkligt och oförtjänt då baksmällan definitivt INTE rimmade med det relativt låga alkoholintaget kvällen före... Märkligt, men så kan d bli ibland då kroppen inte är i fas.. Kämpade mig iaf genom söndagen i sällskap av mina fina barnvakter som stannade halva dan! : )

På kvällskvisten hade jag lovat att följa med på traditionsenlig grötkväll och luciafirande i Sunnås! SÅ mysigt och trevligt på alla sätt och vis... de är påhittiga där nere på slätten! : ) Supergod gröt, fiiiint luciatåg och tomtebesök! Det hade verkligen varit en fröjdefull kväll om inte jag, med handen på hjärtat, leeed - hela tiden! Det hade VERKLIGEN INTE något med arrangemanget att göra.. Var bara fullkomligt knäckt.
Det gjorde inte saken bättre att pappa, upphovsmannen till denna aktivitet, backade ur i sista stund och att morbror Alx (som behjärtansvärt ställde upp på sin gamla syster) var i samma skick som mig själv.. Modin´s barna var säkert en fröjd för ögat skulle ja tro.....
Liam blev tillfrågad tidigare om han ville vara med i luciatåget vilket han sa "JAAAA!!" till.. Jag blev dock lite förvånad då han inte öppnade munnen och tog ton en enda gång under föreställningen.. (Annat var det på dagis i fredags då han tog i så jag trodde han skulle spricka! :) Denna gången stod han mest och såg söt ut i sin tomtedräkt.. På min fråga varför efteråt svarade han; "Men mamma, jag var SÅÅÅ blyg!!!" Haha...sötnöt..

Upptäckte att jag blev smygfotograferad av lustigkurren CB och gestikulerade alla möjliga hot och löften om vad som skulle hända om jag någonsin fick se den bilden på nätet.... Men! Det är faktiskt en sjukt bra bild, på en mkt sjuk människa, tagen av en mkt sjuk människa.... Som fotografen själv sa; En bild säger mer än tusen ord......... : D

Fick en vansinnig lust att hyra film ikväll och bannade mig själv för att inte gjort det i stan tidigare idag... Men så kom jag ju på, att året är 2010 och att jag visst kan göra det - direkt ur TV:n! Awesome!! ..Så nu har jag rivit hela läghenheten i jakt på pinkoden, ignorerar röran och kryper upp i soffan!

1 kommentar:

Den sjuka lustigkurren sa...

Sjuk människa??? Jag?!

Pfff!

Skadeglad? Definitivt!!!

puss o kram