fredag 10 december 2010

Min vecka i ord och bild!

En fullspäckad vecka har, sånär, nått sitt slut...Kalendern har verkligen varit fullsmetad!

MÅNDAG:
Jag och minsteman for till staan med finaste Jannice! Planen var Stenstan men bilen drog obönhörligt åt vänster i Bergsåker och vi slutade i helvetes-meckat Birsta. Tanken var att bocka av en del julklappar men det resulterade i ett par jeans till mamman och.... inget mer! Inte alls fel det heller! : ) Rätt skönt att strosa omkring och glo i Birsta City ändå.. Det blir liksom aldrig trångt och hysteriskt med folk på en vardag! Mötte upp finaste Catharina och Lisa oxå för gofika på Charm!

TISDAG:
Bägge grynen fick va hemma å mysa, inte helt krya.. Vi ägnade dagen åt idylliskt lussebullsbak och pepparkakehusbygge! ....JAA, det VAR faktiskt så idylliskt som man inte riktigt ens vågar hoppas på för det mesta.. : ) (Min mor t.ex. kunde inte hålla tillbaka ett "Mohahahahahaaa!!!" då hon hörde om våra planer!)
(Man kan inte tro att de fick lika mkt non-stop till bygget....hahaha!)
På kvällen bjöds det på glöggmys hos ovannämnda, finaste CB! Det var en ljuvlig skock av byns märrar som samlades på Tandläkars. Vi njöt av glöggen, allt mumsigt som bästa värdinnan dukat upp, samtalsämnen om aaaaallt mellan himmel och jord, SKRATT, tårar och varandra! Blev ännu en gång påmind om hur fantastiska vänner jag har, helt fantastiska!!
ONSDAG:
Mys på morgonen med grynen innan pappan kom och hämtade dem och jag blev "helt ledig".. Tog tillfället i akt att tjuvsova en stund innan jag belåtet traskade över till Ingers klippstuga och finaste Ingern! Hon är, som nämnts vid ett tidigare tillfälle, lååångt ifrån bara min frisör.. Hon är en god nära vän, en xtra mamma skulle man kunna säga, som funnits i min närhet hela livet och är en av personer i mitt liv som jag verkligen kan berätta ALLT för, om jag vill.. Så förutom en ny look blev det en hel del själavård.. : ) Även Anna, en av hennes fina döttrar och en av mina 2 närmsta barndomsvänner, kom för att delta i seansen! Lovely lovely lovely.... : )

Under eftermiddagen satt jag vid datorn och tragglade mig igenom en massa jobbrelaterat som hängde över mig... Skitsmart att göra det på ledig dag.. : /
Därefter gjorde jag misstaget att "känna efter" och "lyssna på min kropp".. Kände mig plötsligt jättehängig och kröp upp i soffan med bästaste minstebror och kommissarie Beck! Mys!

TORSDAG:
For okristligt tidigt med Johan till staan.. Förmiddagen tillbringade vi på Amb stn tillsammans med härliga kollegor/instruktörer och HLR-repetition! Alltid lika kul med dessa sammankomster! : ) Det är definitivt ett tillfälle som får mig att inse hur mkt jag verkligen VERKLIGEN gillar mitt jobb! Vi räddar liv - det är ju faktiskt helt fantastiskt! : )

Därefter hann vi faktiskt med ett pitstop i Birsta där jag bl.a. fick fingrarna ur och köpte en ny mobil! : ) ..Så nu är det 0-HLR som gäller för det gamla aset som hotat att dra sin sista suck längre än vad som kan betraktas som värdigt..

Därefter väntade julbord (Läs ohälsosamt frosseri av löjligt mkt läckerheter..) på Grankotten.. Vi trippade in och rullade ut! : )

Bilresan hem satt jag mest och ojjade mig i rädsla för akut gallstensanfall och magsäcksruptur.. Hämtade grynen hos mommen å moffen och åkte direkt upp på Jala för att fira min älskade gudson Måns Elliot som fyllde 7(!!!!!!!!!!!!!!) år!!! Min lilla bakelse.. Helt overkligt!!
Hade bestämt mig för att ge honom en klocka men blev snuvad på konfekten av mormorn som oxå fått samma brillianta idé.. Ok, hon bad snällt....nästan på sina bara knän om att få ge honom klockan.........Så jag sa ok... - SNÄLL som jag är! ; ) Haha!
Jag beslöt mig istället för att ge honom en heldag med valfri aktivitet och i sällskap av MIG! (Ta-daa!!) ...Men i slutänden fick jag kalla fötter, då jag inte är säker på hur kul han tycker sin gamla gudmorsa är nu för tiden.... Så det fick bli ett sällskapsspel ist... : )


Efter gofika, som sjukt nog utan problem slank ner, åkte jag hem och försjönk i total paltkoma - återigen uppkrupen i soffan med en kul film! (Tordes dock inte skratta så mkt av rädsla för att kräkas!)

FREDAG:
Hade ställt klockan på 06.00 för att hinna i tid till Luciafirandet på dagis!
Jag vaknade (eller vad man ska kalla det..), klev upp, drack 0,5 L kaffe, gjorde mig i ordning, fixade, donade.... Kl 06.45 fick jag smått stressad VÄCKA GRYNEN(!!!) då vi skulle vara på plats 07.15.. DET mina vänner, har tamejfan aldrig nånsin hänt tror jag! Jag kan i vilket fall inte minnas det... Hur det kändes?? Allt annat än fantastiskt.. Funderade faktiskt seriöst på att skita i allt ihop och krypa ner igen..
Men i efterhand är jag såklart glad att jag inte gjorde det!! Underbara tomtar, lucior, pepparkaksgubbar och stjärngossar såg till att värma mitt hjärta så till den milda grad att jag klarar mig hela vintern - minst!! ..Å allt detta till våra makalöst fantastiska fröknars förtjänst! Har sagt det förr men det tål sannerligen att upprepas; De gör underverk med våra barn!! TACK för att ni finns! (Inte bara till Lucia såklart... ; )


På förmiddagen tittade kusin Jonas (Läs: mysigaste snickar´n) in på en kokt kopp bryggkaffe! Även det gav värme till hjärtat... Att se pöjken i blåställ, där han hör hemma! : ) Leo älskar (oxå) Jonas och flög med förtjusning upp i famnen då han klev över tröskeln.. Så för vår del hade han mer än gärna fått stanna heeela dan, om inte pappsen kommit tbax efter sin "58.000-mil service" (Som han själv kallade sin hälso u.s på VC.. ; )
Efter lunch hämtade vi Jakob från dagis så att Liam fick lite mer ut av dagen än sin trööötta mamma och lillebror..
Fredagsmyset blev inte mkt till mys då mamman endast hade ett ögonlock öppet då klockan blivit 19.00.. GÄSP! var ordet.. Lyckades ändå fastna i Idolfinalen och kunde nöjt konstatera att vinnaren var given.. : ) Jay´s Madonna-cover är den bästa covern jag nånsin hört!
LÖRDAG (Nutid):
Fick sova till kl 07.00(!!) Whooop whoooop!! : ) Full av entusiasm kände jag mig sugen på julpyssel! Men jag hann bara till Birsta där jag tänkt inhandla grejor för det innan jag drabbades av grava pyssel-potens-problem... Birsta är inte lika skönt på en lördag....... Så vi köpte lördagsgodis på ICA Maxi, skjutsade hem Johanna å Loke som liftat från Liden, hämtade upp en vingklippt Alx i stan å for hem.. Köpte pizza i Indal och plockade upp Leo som haft kvalitétstid i Flygge.. Sen har vi haft lördagsmys istället! : )
Nu står minsteman vid min sida och bokstavligen beeer om att få gå å sova... (öööh..?!) Somvanligt och bortskämd som han är får han som han vill.... ; )
Ikväll blir det "eftersläpp" (=Efter storbokning av julbord, med band och allt släpper de in vilket löst folk som helst! ; ) på Wärdshuset med Älsklings-Therese, läckerbitsfröken från Jala och förhoppningsvis Tandsköterskan... ; )

(Lägger in en bild som får symbolisera söndagen, redan nu...haha!!)

1 kommentar:

sanna sa...

FANTASTISK VECKA =) älskar att läsa om eran vardag.. pussa grynen från mig och pussa även dig själv imorgonbitti, kan tänka mig att du lär lukta lite fylleskunk ur munnen ;)