tisdag 2 mars 2010

"Det luktar bränt! ...Va bra!"

...hasplade Biggan ur sig vid vårt sista förarbyte för dagen... Det finns bara en Biggan.. och hon kan då vara dråplig som få! : ) Vad som i morse mest kändes stressigt och som ett "måste" utvecklades till en fantastisk dag på Sättna flygfält. Det var dags för den återkommande halkkörningsutbildningen där vi får tillfälle att testa olika typer av ambulanser på halka och framförallt våra gränser... Det, mina vänner, kan gå hursomhelst då man plötsligt mitt i adrenalinruset funderar på om det verkligen finns gränser...? Det bjuds på en hel del "nu jävlar anamma" och "ojdå" när man blir varse att de visst finns (gränser) som dessutom kan vara väääldigt hårfina!
Denna underbara vårvinterdag bjöd förutom på sol på en hel del sånt och en hel del goda skratt...Knipmuskeln fick sig ett ordentligt träningspass den oxå...hohahaha! Å visst lärde vi oss ett å annat nytt oxå...eller? ; ) Min kartläsare för dagen var som sagt Biggan, bästaste, älskvärda, goa, roliga och lömska Biggan.... Det första människan gör då vi satt oss i vårt första testobjekt, Sprintern, är att hala fram kameran ur fickan!! Snabbt som attan åkte hornen ner och glorian upp! Sedan körde jag som en pensionär runt banan i jämförelse med vissa andra.... Hur blev slutresultatet i kon-mord? 14-2...? Höhöhö..

Biggan v/s röd kon 14-0...sen tappade ja räkningen.... ; )

Till min stora förvåning och en gnutta besvikelse slutade dagen utan vare sig skottning eller plåtskador...endast några ynkliga spår i lacken blev det... Men det kan mycket väl vara så, att "uppsamlingsheat" är till för de inte riktigt så snabba...eftersläntrarna liksom.. : )

Utvärdering? En jäkla bra dag med bästaste vännen, härliga kollegor och gentlemän! (Tack Tommy för maten....Det räddade troligen Biggans eftermiddag... ; )

What else.....

...Helgen! ...Tillbringade jag med min heta, fina jämte på hans hemmaplan... Åkte upp i lördagsmorse och fick börja med att ta rätt på han i Östersund efter boys night out... Lite lätt tussig och med skrynkliga kläder hittade jag honom...men alldeles alldeles underbaaaar!!! Aaaw!!
Sedan gjordes div inköp som t.ex. färg till prins W:s rum (med fotbollstema! Skitfräckt!), lite godsaker från bolaget och andra delikatesser från Coop. Fulladdade för en myshelg åkte vi sedan hem till Hackås och låste in oss... ; ) Två helt ljuvliga dagar susade förbi då jag bara fick lalla omkring å bara vara löjligt kär... Titta på, ta på, kraaama... Mmmm! Lovely!! Lite målning och annat vettigt blev oxå av....
Men det vettigaste utav allt tog fin itu med på söndagseftermiddag...Vår tänkta Englandsweekend, i april, är nu officiellt bokad!!!! : ) Tack vare flitiga efterforskningar av fin fick vi tag i ett tokbra paketpris för hotell och matchbiljetter till Liverpool v/s West Ham.. Kanske inte min drömmatch i premier league... Men med tanke på allt runtomkring och framförallt ressällskapet tror jag nog att jag överlever..... ; ) Det finns såklart en liiiiten hake att det skiter sig med biljetterna (de är inte billiga för intet..) vilket vi isåfall får reda på 3 veckor innan... Men det ska nog gå vägen må vi tro! : )
På måndagmorgon fick jag ta i utav bara den för att slita mig loss från mitt rosa moln och min kärlek och återvända hem till byn...

...För att hämta två hjärtegryn på dagis och fortsätta kramas! Som jag längtat efter de små... Imorrn ska minsteman på dagis igen och den lite större blir hemmavid med mig. Hade tänkt mig en tur till stan för några ytterligare inköp till "fotbollsrummet" som är under uppbyggnad i Hackås och lite mysfika.. Vi får väl an se hur det blir..

Resten av veckan består i jobb och uppladdning inför helgen då det vankas byfäst! Gussjöpimpeln går av stapeln med åtföljande pubkväll på Wärdshuset och jag kan säga att det redan börjat rycka i tårna! ; )

Dagens Liam då jag kom ut från ett litet privat besök på toaletten; "Meeeeen vad du är duktig mamma, som bajsar på toaletten!!"

1 kommentar:

Konvältaren sa...

Ha Ha HA nä nog välte du mer än 2 koner och jag 14!!!! nä nä max 3 va :-) kanske nån fler.....
Tack tack själv bäste vän, hur urkul som helst och tack Stridsberg säger jag med :-)