fredag 5 mars 2010

Årets bragdmedalj går till....mig!

Ja för nog får det ändå räknas som en bragd när man lyckas hälla halva skurhinkens innehåll över sig själv?? ...Det bara hände! Något gick allvarligt fel på vägen mellan hjärnan och armarna kan jag säga... Flera sådana fenomen har utspelats sig den senaste tiden!
Som t.ex. förra veckan då jag satt å lunchade med Liam och Johanna på IKEA.. Plötsligt i ögonvrån ser jag hur min vänstra hand kommer farande emot mig och tänker attackera mig med en chokladbit! Förskräckt skickar jag ut ett nödrop till hjärnan som får handen att tvärnita, öppna sig och släppa den lilla godbiten i knät..... Mycket mycket märkligt..

Nåja.. Idag äre fredag å jag blev utan fredagsmys även denna afton.. : / Istället har jag pimpat till Örnnästet inför förfesten till den årliga byboxningen imorgon! ; ) En mycket målande beskrivning måste jag säga...haha! Det har spekulerats i dagar på FB om vilka som kommer och hur man ska lägga upp dagen/kvällen.. Det riktigt vibrerar i luften och alla verkar superladdade! Raj raj! : )
Det finns dock några personer som inte kommer att ställa upp i fighten till min STORA sorg.. bl.a. Biggan, Hjältansfölke å fiiiin!! : (

Veckan som gått känns fasligt lång men ändå inte.. Har iaf hunnit med en Birstasväng med Liam där vi drällde omkring i affärerna och mysfikade på Charm! Ett varv på IKEA blev det oxå givetvis..
I onsdags fick kvällen en abrupt vändning, på ett mycket angenämnt sätt! Fina Catharina kom farande utmed vägen och förkunnade att det var Grey´s premiär! Då insåg jag dels hur dålig koll jag har på TV-tablån och hur mycket jag saknat "Grey´s kvällarna"! : ) Premiären skålades in med ett par glas rött och reklampausarna försvann i ett vilt kacklande.. Det är nog bland de enda gångerna jag välkomnar reklamavbrott! : )

Nämen om man kanske skulle ta å bjussa kroppen på lite extra sömn..? Kan vara lönsamt om man ska stå på benen alla ronder imorrn! : )

Inga kommentarer: