torsdag 4 februari 2010

"Upphängd och nersläppt..."

....är ett uttryck ni säker hört förut....? Jag lyckades verkligen personifiera det idag.... : /
Morgonen började med att björnbröderna vaknade, en tokförkyld och en annan på heeeelt fel sida, å rök ihop i ett regelrätt, hederligt slagsmål.. Själv vaknade jag(?) som en zombie och kände ett stort behov av själavård då jag hörde snörvel-Leos stämma 07.10 å fick börja med att sära dem åt....
På frågan om inte herr Liam ville gå på dagis fick jag ett lycksaligt "Är det öppet?? ".....JAAA!!!" så sagt och gjort.. Okammad, med oborstade tänder, i mysbyxor och jumper drog jag iväg med mitt lilla muntra sällskap... Efter lämningen på dagis fick jag den strålande idén att jag å Leo inte alls skulle åka hem utan till stan, lite snabbt, å titta på en köksfläkt! Den idén var strålande tills jag kom till Strömås och min lysande kollega Magnus ringer å påminner mig om ett möte jag TOTALmissat... Han hade nämligen fått ett samtal från en av våra entreprenörskollegor i Västernorrland som satt i sällskap med våra chefer och väntade på oss, mindre vetande, i en hörna på sjukhuset.......... Då jag ändå var på väg till stan och ingen av oss andra kunde ta detta åtagade ringde jag ett panikartat samtal till bästaste Johanna och lille Loke som mer än gärna tog en lekstund med Leopold.. Kände mig måttligt närvarande och presentabel då jag klev in på 2:a våningen, hiss 8 kan jag säga..... men som sagt så sent som igår....ALLT går... ; )

Absolut ingenting gick planenligt idag men det blev nog så trevligt ändå! Lunch å fika därefter på Skandörsbacken å sen hämta hem goaste Liam från dagis!
Det blidde ingen köksfläkt... men ett kärt eftermiddagsbesök av våra fina grannar Eva-Sofie, Jakob å Oskar! ÄNTLIGEN kan man återfå sitt sociala liv! Liam var SÅ nöjd efteråt, då han haft kompisar på besök! : ) ....Även mamman var toknöjd såklart! Mmm...Jag älskar vårt nya hem.Å det faktum att imorrn äre fredag!! : ) Då kommer min efterlängtade elektriker, människan från Telia och jag får krama fin igen!! LÄNGTAR!! I helgen är dessutom prins Winter hemma så man får rå om han lite grann! Det blir nog mest bara mys.. Fin har bokat bowling på lördag å sen får vi se! : ) ...Hoppas kunna kolla på utförs-skidor till Liam, för i år är det dags! ; )
Lite före/under tiden och efter bilder.... Lite svårt att få bra bilder under kvällstid...Men är du hemskt nyfiken bjuder jag gärna på en kopp......anytime! ....ja, nästan iaf....; )

Vardagsrum...

Köket...

"Matsalen" ... som fick Securitas att göra blandade småhopp.... ; )

...Med lite detaljer som....

... Å i smågrynens rum.....
....passande......?

2 kommentarer:

sanna sa...

FAN VA FIIIIIINT, JA VILL KOMMAAMAMAMAMAA!!! =)

och jag vill veta vart du köpt din tvbänk!

Eva sa...

Jättefint! Jag hoppas att jag får möjlighet, när jag är i Liden, att få se din/er lägenhet! Kram!