måndag 11 januari 2010

Vilken helg! : )

På fredag eftermiddag bar det äntligen av mot Jämtland och en SÅ efterlängtad helg! Det var inte helt okomplicerat att komma iväg kan jag säga... Men tack vare lite tur och ovärderlig hjälp från en kär släkting ; ) kunde jag ändå komma iväg på nära nog utsatt tid! : )

Först på dagordningen stod ett besök på Berners i Östersund där skönheten jag trånat efter de senaste dagarna fanns.. Det blev kärlek på momangen och efter en snabb affär var den min!! Fin hade med sig en klippa till vän som ädelt körde trogna gamla Doris mot en välförtjänt pension.. ÄNTLIGEN! ...Jag är SÅÅÅ nöjd!! : )
Därefter blev det ett stop på Lillänge där jag nästan inte ville kliva ur min fina bil.... Men där fanns en skitfin jämte på parkeringen också så jag klev ur och hoppade nästan jämnfota av glädje in på bolaget.. ; )
Hackås nästa.. Där blev det urmysig kväll med film, sushi, gott att dricka och en himlans massa kelande..
Lördagen var sedan inte vilken lördag som helst serni..! Det var nämligen dags för min fiiina jämte, mitt lammkött, min kärlek och min 80-talist att passera den aktningsvärda gränsen och ansluta sig till oss 30 åringar! ; )
Det firade vi med att bege oss till Åre och Holiday Club! Vi hade även otroligt trevligt sällskap av Tomas föräldrar och W!
Jag körde (såklart) stolt den lilla skaran mot sitt mål.. Flera gånger blev jag bara så överväldigad av insikten att det nu faktiskt var min bil att jag var tvungen att ömt smeka ratten med bägge händerna.. När jag fick frågan från baksätet om ratten var hal ?...och att vi isåfall kunde smörja in den med sirap fick jag försöka lägga band på mig....hahaha..

Ankomsten på ljuvliga Holiday innebar även ett käääärt återséende med min käre kusin Micke... Lovely! ....å det skulle bli fler...! ; )
Eftermiddagen tillbringade vi i badet, eller till större delen i hotellets mysiga Saunaworld.. Total avkoppling och skyhög mysfaktor......å bar! ; ) ....Alltså inte bar som i naken....utan bar som i att få sig en kall (ÖL) i bastun....
Därefter väntade en utsökt middag på hotellet som var till allas belåtenhet.. Anmärkningsvärt dock att de inte bytt ut menyn på de senaste 2 åren kom vi fram till.... Börjar bli dags kan man tycka va...?
I slutet av middagen och till allas förtjusning fick vi storfrämmande vid bordet! Det var inga mindre än kära lilla kissongen Jenny å hennes blonda långbenta superpuma, fina Josefin, som hittat dit! Så himla härlig timing att hinna träffa dem å goa på dem lite.. händer aaaaalldeles för sällan det oxå.. : (

Det blev en massa kacklande och tiden gick fort..fort... jääättefort! Äldste mannen i församlingen var helsugen på att vidga vyerna med ett besök på Country Club men då ungdomen såg sig besegrade blev det inget av med den saken.. : ) Istället gick vi faktiskt och lade oss i kristlig tid vilket jag tackade gud för på söndagmorgon...

Söndag... En kamp mot klockan och en grym separationsångest.... Hann iallafall med en spännande promenad med Sven å Majbritt i den friska luften upp till Åre torg då jag fick känna på hur det förmodligen känns att inte känna nåt alls från midjan å neråt... Kan inte minnas att ja frusit så mkt faktiskt! Hövva! Brrr! Tog mig iallafall in i stugvärmen igen för egen maskin men det var fanimig på håret.. Tomas, som nu blivit ett år äldre och därtill klokare, tillbringade den stunden i bastun å bubbelpoolen med sin son... högst intelligent val!

Strax innan avfärd sprang jag på en annan riktigt fin rasmärr hemifrån byn! Det var supergött att se´na... Fru Larsson (fd. Oscarsson) å hoppas på ett snart återséende! Hon hade hemlängtan så det verkar lovande! ; )

Sen bar det av hemåt...å ääända hem... : / Efter att ha lämnat av å lyckats bända mig lös från fin och det övriga fantastiska sällskapet styrde jag min läckerbit hemåt.. Anlände till två trötta morföräldrar och två desto piggare (å efterlängtade!) smågryn lägligt nog till dukat bord och pappas söndagsstek... yummie! Hemma hade det inte hänt så mycket utöver det vanliga under helgen... eller jo, kanske ändå förresten.. Liam hade t.ex. varit med mormor på mysig julgransplundring på Sockenstugan som hembygdsföreningen anordnat! Mycket mycket märkligt tycker jag att uppslutningen tydligen inte var särskilt nämnvärd i år heller.... Synd framförallt, mest för de trögproppar som gick miste om det..i år igen...

Min käre far passade på att ta sig an en del i operation örnnäste under helgen! Han tyckte det var ett lämpligt tillfälle då jag var på ett sådant avstånd att jag varken skulle kunna opponera mig eller lägga mig i... Han tycker liksom det är lugnast så.. : ) När han avslutat sitt uppdrag (i att riva den vägg jag ville ha väck) och är i färd med att städa ihop ringer det på dörren... Där står en karl från Securitas som lite skeptiskt undrar vad som försigår då larmet löst ut på Banken... Hehe! Pappa förklarar då lite lent att han visst hade gjort ett rejält hål och sågat av några armeringsjärn, men att det inte var fråga om något hål ner i bankvalvet........ hahahahahaa! :D ...Min lilla fina pappa....

Idag har jag å smågrabbarna haft mysdag på tremanhand! : ) Det blev ett race på Drakborgen och ytterligare ett ack så kärt återséende... Denna gång med bästaste Biggan på väg hem!! Underbart men kort dä mä... Hon var sig lik iallafall, skönt det! : )

1 kommentar:

sanna sa...

hhahahaha, underbart. bara i familjen modin ringer securitas på och frågar om en sådan sak!!!

saknar dig, saknar min gudson, saknar min bästis liam, saknar er så det värker i hjärte mitt!!!

PUSS Å KRAAAAAAAAM