lördag 16 januari 2010

Lägesrapport Operation örnnäste

...Det går framåt! Med en hejdundrande fart faktiskt! Har varit så flitig under veckan att jag är brydd själv... Åååh det blir SÅ FINT!!

Har även fått fantastisk och ovärderlig hjälp av min mor och far med rivning av väggar och tapeter samt smarta inredningstips från klurigheten själv - Jannice! : ) En annan av mina fantastiska vänner, Malou, har även hon förgyllt tillvaron genom att kika in lite nu och då. Igår kväll kom hon in med en bedårande lite citatbok "Till någon speciell"... Hon tyckte att jag behövde lite uppmuntran om jag skulle orka med.. Aaaw!! JAG HAR UNDERBARA VÄNNER!!!

Mamma och jag har fått lite ljuvlig och saknad kvalitétstid då vi gnetat på.. Märker inte förrän då hur mycket jag verkligen kan längta efter att få prata med henne, bara hon och jag! Hon är allt bra klok å go!

Pappa är som pappa är och helt fantastisk.. Utan att egentligen säga så mkt ställer han upp på alla mina bra å tokiga idéer.. Å han är ju bara så braa! En annan sak som är bra med min pappa är att han så ofta får mig att skratta.. Han kan verkligen vara dråplig! Som idag tex...

Vi sitter på Wärdshuset och äter (utsökt) lunch å småpratar med en utflyttad Lidenbo i 60 års åldern.. Det roliga börjar då hon frågar; "Å du har jobb du å Lollo..?"

Pappa: "Joodå! En hänn flytte ju hela tin så nog finns det jobb vettu..."

Kvinnan: "Eeeeh...jahaaa...?"

Jag: "Ja, alltså... Jag har köpt lägenheten ovanpå banken! Så vi håller på å grejar där!"

Kvinnan: "Va?! Bor ni inte kvar borta i huset?"

Jag: "Eeeh...nej, vi har separerat så...ja.."

Pappa: " Joråserruatt! Här i Liden förökar vi oss numer genom delning!" : D

Jag satte nästan pastan i halsen....hahaha..



Näpp, time to sleep... Ska lägga upp lite före/under tiden och efter bilder.. Men nu ids ja inte!

Imorrnbitti kommer mina små gryn å då ska vi kraaaamas!! Sen kommer Johanna, Patrik å lille goknoppen Loke hit.. Ska bli lovely att se dem! Har som så mkt annat inte blivit av att vi setts just nåt sen de flyttade hem... Skämmes på sig, men nu ska det bli! : )

Sen packar ja läckerbiten min och åker upp till en annan läckerbit på andra sidan länsgränsen... hehe.. ; ) Ska bli spännande att se hur pass läcker han egentligen är imorrn... Det slutade visst på Skalet med grabbarna ikväll! ...Fast... han är ju som alltid läcker fin...

..Yeah well, gonatt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hahaha vilka legender vi har i släkten ojojoj dom har såna kommentarer så man blir ja alldeles mållös.

Har du kollat in Wilmas blogg?


http://misshultman.wordpress.com/

Jonas.