måndag 4 januari 2010

"Fyrskafferier"

...Är ett av alla underbara ord som Liam lilltroll lagt till i sitt ordförråd när han på dagis skulle berätta om sin nyårsvistelse.. Vad det betyder....?

(rätt svar ; )
När de dyker upp får man förutom ett gott skratt även en påminnelse om hur bedrövligt dålig man är på att skriva ner saker och ting så att de bevaras för framtiden... Några finns dock bevarade i minnet som tex. "Lillepåll" (=Leopold), "Fäärs" (=Affär'n), "Damen" (=Daniel, om D. Jernkrook), "Poj oj" (=Love you), "Lulule" (4-hjuling) eller "Krabban" (Om den gudsförgätna sommarplågan Rap Das Armas, som till min förskräckelse är en av mina söners absoluta favoritlåtar.....ryyys!)

Den här veckan tycks vara full av överaskningar och det sjuder av positiv energi inom mig! : ) Dels är det ju detta med Operation Örnnäste som känns SÅÅ bra!! Jag har verkligen insett vilken tur jag hade och är beredd att förvalta den väl! Har efter konsultation med världens bästa snickare (Papps så klart) en hyffsad komplett bild av hur det kommmer att se ut då det är klart...å det kommer bli sååå fiiint! ...å STORT! : ) Var på Fresks idag och inhandlade lite smått å gott så att jag håller mig sysselsatt ett tag.. Har tänkt ösa på så mycket det går och vara i stort sett färdig i månadsskiftet jan/feb... Ja ja.. Det är ju det här med tidsoptimist-handikappet jag har... Men tack vare underbara vänner, syskon och föräldrar finns det faktiskt en sportslig chans! ; )

..Sen ringde fin på eftermiddagen och yppade de förlösande orden att han kanske hittat en bil åt mig!!! : ) Underbara älskade som har ögonen öppna, letar å letar å letar, mailar mig länkar än hit å än dit och verkligen engagerar sig för min skull... Aaaaw... Sa ja att han är fin..? ; ) ..Det mesta jobb han lagt ner ska väl erkännas vara halvt förgäves då jag tittat på bilderna, "mhm:at" lite, tyckt att den å den var väl fin men sen inte gjort ett skvatt mer.. Otacksamt kan tyckas men det beror bara på att jag inte bergiper nåt om bilar och sånt jag inte begriper har jag en förmåga att förtränga...

Hursomhelst! Det fin hade att berätta lät mkt lovande och efter att ha sett bilder på Blocket kastade jag mig som en piraya över telefonen å ringde upp bilnasaren i Östersund(!) : ) Med min eminenta övertalningsförmåga och kanske en liten krokodiltår fick jag honom att reservera den åt mig till fredag eftermiddag! Spännande! Har en mkt bra magkänsla.... ; )

Så det verkar alltså vara investeringarnas vecka för Modinskan...vilket definitivt kommer att göra min tillvaro så mycket enklare... : ) Imorrn var det Jesusdag igen då och hela världen har stängt... : / ...Inte mitt jobb dock och jag ska jobba! Ha det för all del så himla gött ni som är lediga!

Inga kommentarer: