måndag 9 november 2009

November....

..kvalitétstid för den ljuskänslige..... : ( ..Det är nu det gäller att sockra tillvaron lite extra och bränna alla sparpengar lagom till jul!

Igår kväll kom jag åter till byn efter en urmysig helg i, det på olika sätt så vackra Jämtland.. En helg som dessutom gått vansinnigt fort.. Men det är sig likt.. Tiden vill som gärna skena iväg där uppe... : / Sen har det väl lite att göra med årstiden också. Man hinner knappt gnugga gruset ur ögonen förrän det blir mörkt igen å man vill blunda automatiskt...
Hela lördagen gick åt till att inte göra nåt särskilt! ...eller ja.. : ) Eftersom inte småfolket var hos oss denna helg kunde vi ägna all tid åt oss själva...å inte minst åt varann! Lovely! Vi kravlade ur sängen lagom till brunch och ägnade därefter en hel evighet till något så fascinerande som V75 (!) Ja hör och häpna! JAG, som bestämt hävdat att hästkrakarna gör sig bäst på smörgåsen har börjat förstå...eller åtminstonde börjat bekanta mig med travtoken som gör att middagen kallnar vaaaarje lördag! ; ) Det har hunnit bli ett par system hittills och dessutom har jag visat mig vara en sann naturbegåvning! Jojomänn! ...Ok.. det var första gången, vilket kanske skulle klassas som nybörjartur...? Inga många pengar har det blivit än.... men hey! "plötsligt kanske det händer..?" ..Man får iallafall dricka öl till travet...man skulle nästan kunna säga att det är obligatoriskt... så det är ju både kul och en vinst i sig! ; )

Därefter tog vi en lagom kort promenad till Tomas arbetsplats, en av de klart trevligaste och mysigaste arbetsplatser jag sett! Han jobbar på ett företag som heter Itella som "Digitizing platform manager".............?!...........Nä. fråga inte.... ; ) Själva byggnaden där de huserar är byggt på ett speciellt, gammaldags vis för att smälta in i omgivningen.. Det består av mestadels trä, även inredningen (tillochmed sopkorgarna!), mycket vackra timmerväggar och trägolv mest överallt. Det var verkligen mysigt och gav en hemtrevlig känsla i rofylld atmosfär. Här och var fanns vackra tavlor med samiska motiv och annat fint att beundra, så det blev en riktigt trevlig rundtur må jag säga!

Då den upptäcksfärden nått sitt slut blev det en tur till fins fina föräldrar på en fika för att stilla den längtan ett litet tag! ...Ok, både efter mammans spergoda bullar och själva sällskapet i sig... haha! ; )Alltid lika trevligt att ses! ...De är alltid så himla vänliga, lättsamma, mysiga och just fina på alla sätt!

Därefter bar det av hemåt i grevens tid för att se de 4-benta kräken springa bort miljondrömmarna även denna vecka.. Efter att ha skakat av oss den förlusten satte vi igång med middagen som bestod av ryggbiff med vitlökssmör, rostade primörer..? och lite andra små tilltugg...(..Hmm....fick en lustig känsla av att ha blivit lurad och att det fina ordet egentligen betyder nåt helt annat....?? : )

...........google paus............

Ok, primörer, det betyder verkligen "grönsaker"..... haha! Så bra! Inte för att jag misstror dig på nåt sätt fin....men ibland då du lägger din härliga sida till kan man aldrig så noga veta..... ; )

Det blev iallafall ett "Woooh!" ; P för smaklökarna och en riktigt låååång utdragen middag! Underbart att bara sitta sådär....utan måsten, tider att passa med massor att babbla om och med ljuvligt sällskap vid bordet av både finaste jämten, italienare och kaptener.... : )

Söndagmorgon...såååå tröööött!! ..Men så himla nöjd.. : ) Fick tyvärr ett tungt telefonsamtal som gjorde att det mysiga söndagssölandet byttes mot fokus på att ta sig hem och i den gröna uniformen samt endel andra försök till problemlösningar.. På väg hem, då Tomas hämtat prins W, hann vi iallafall äta välbehövlig Sushimiddag.. lika yummie som vanligt! Gillar verkligen att vi gör det så pass ofta! ...Å är ett klart fan av ägaren till det stället...så jäkla skön typ! : )
Där på restaurangen träffade jag även en emigrerad Lidenbo! Jättekul! Hon såg så himla fräsch, glad och lycklig ut!

Sen var det bara att ta den fasansfulla röda tjuren vid ratten, ta ett hjärtslitande farväl och bege sig hemåt.....Hövva på fler än ett sätt..... I reeeeally hate it.... Både bilj-vln och att säga hejdå till fin å prins W..

Väl hemma blev jag påhoppad av söndagsångesten och såg till att greppa en pensel så snart som möjligt för att lindra den... Sen målade jag på mitt projekt till mina små riddare samtidigt som jag pratade en stund med fin... Det var ju trots allt flera timmar sedan vi sågs och hade ju därför massor att prata om.... det tar liksom aldrig slut! haha..

Så blev det måndag som idag och jag fick ÄNTLIGEN återse mina små gryn.... Som jag har längtat!! Lille Leo har varit lite krasslig en tid och fick va hemma och mysa med mig på tumanhand.. Framåt eftermiddagen hämtade vi en lycklig storebrorsa på dagis och sen blev det bara mera kramar och mys! De hade såklart massor att berätta om besöket hos farmor och var alldeles lyriska.. Underbart! När man inte ser dem varje dag inser man verkligen att tiden går... precis hela tiden.. De blir så stora, så duktiga och fina våra älskade pojkar... Jag är verkligen världens stoltaste mamma!

När Liam kom in sprang han direkt till deras "kryp in" nyfiken på vad jag gjort.. Sedan strök han högaktningsfullt sin lilla hand över den halvfärdiga "riddarborgen" och utbrast saligt; "ÅÅÅh mamma! Jag ÄLSKAR den!!" ....då brann mitt hjärta upp! : )

..Snekpeak... ; )


Den här dagen har gått av sig själv kan man säga! Fick efterlängtat besök av morbror "Ackick" (Alex) som stannade på middag och som sedan avlöstes av vår älskade mamma/mormor som fick axla rollen som kaffesällskap och erbjöd sig att diska! Jag är en MYCKET bortskämd tjej! ; ) ...I MÅNGA avséenden... ; ) Småprinsarna var lite tossiga men nu sover de sött.. Det ska även mamman se till att göra ganska snart då det väntas bli en lång dag imorrn..
Som grädden på moset å pricken över i kom även mitt paket med kläder från Bubbleroom! : ) Grabbana fick agera nån slags jury på catwalken då mamman visade upp större delen av kollektionen vilket kändes... sådär! hahahahaaaa.... Barn är så underbart ärliga!! : ) Hoppas på fler gillande omdömen från annat håll...
Finns det fler högaktuella ämnen att beta av tro...? ...JO!

Jag älskar min pappa!

...VARJE DAG...och hör till den skaran som inte tycker det det känns helt bekvämt med såna där köpmannadagar då man ska visa sin kärlek och uppskattning genom ett par tofflor, kalsonger eller en slips.....eller en trisslott för den delen. Nä, mina tankar på Fars dag gick främst till dem som förlorat sin pappa eller pappor som förlorat sina barn och blev tvugna att kämpa lite extra för att ta sig igenom söndagen. Jag lovade dessutom mig själv att faktiskt tala om för min pappa hur mycket jag håller av honom lite oftare... Ok, jag kanske inte kan ringa varje dag....vill ju inte att han ska komma flygande med en fladdrande plånbok stup i ett och undra hur mycket jag behöver låna... haha! Han vill gärna tro det annars, att det är pengar jag är ute efter, då han hör min silkeslena stämma i luren...
Det är förövrigt likadant med de andra liknande dagarna.. som "Mors dag" eller den mest patetiska av dem alla..."Alla hjärtans dag" ....yuäck!
Självfallet tycker även jag att man gott kan anstränga sig lite extra för att visa sin kärlek och uppskattning emellanåt...men önskar att vi blev bättre allihop på att ta hand om dagen, fånga upp den och därmed varann!


1 kommentar:

Sanna sa...

FAN va fint!! vart nästan sugen på att be dig fixa en borg åt mig också!!!