söndag 22 november 2009

Lite mer än lovligt trött i mössan...

...måste jag erkänna jag är efter veckan som gått.. Den har varit så himla märklig på något sätt.... Känns som min längsta vecka på snabbast tid..?! Förmodligen beror det på att den varit rätt så intensiv på flera sätt, både fysiskt och psykiskt faktiskt... Livet mitt är rätt så omtumlande emellanåt! Det är mycket känslor att hantera och tankar att sortera.. Värst är de saker man inte kan kontrollera eller styra över. Man vet det sååå väl men kan likt f-bannat inte låta bli att grubbla sig grön... Jag gillar inte sånt, sånt som i allra högsta grad berör mig men som jag verkligen har NOLL kontroll över....
Inget märkvärdigt med det egentligen, det är ju så livet ser ut ibland för oss allra flesta skulle jag tro.. : )
På lördageftermiddagen, så där lite lagomt efter i tidsplaneringen, lämnade jag och smågrabbarna Jämtland bakom oss efter några underbara dagar.. och styrde mot Sundsvall. Få saker i helgen blev som vi tänkt men i slutändan så lyckat ändå! På lördagkväll stod tjejkväll och vampyrdregel på schemat.. Jag, Johanna som äntligen hittat hem igen, världens bästa Sanna och My var på bio och såg New Moon....Underbar uppföljare till Twilight! I två timmar satt vi fängslade i salongen där medelåldern uppskattningsvis låg kring 16 år och bara gottade oss i detta tantsnusk...
Efteråt var det raka vägen hem till Mobbo Mammus (morbror Magnus) som till sin förskräckelse gått med på att se efter sina älskvärda små lamm till systersöner 2 1/2 timme... Hans status på Facebook 19.45 säger allt: "Sitter barnvakt åt syrrans 2 vandaler.. föreställ er att ni försöker barnvakta Torsten Flink och ni har ungefär bilden. Snart ringer jag nationalgardet". Hahahahahaaa.... Jag kan inte minnas att han någonsin varit så glad att se mig lillestorebror... Så nu har man spelat ut det kortet för ett tag framöver skulle jag tro! : )
Jag hävdar bestämt att deras inte blyga beteende och imponerande energi hade något att göra med syrebrist. Lägenheten höll en konstant temperatur av en finsk bastu och de vaknade med horn i pannan i morse! I fem timmar kämpade jag tröstlöst med att åtminstone försöka hålla dem jämns med backen, innanför väggarna och skinnet på sig själva... Galet nog lämnade jag dem obevakade i någon minut för ett absolut nödvändigt toabesök... När jag kommer ut därifrån möts jag av den klassiska tunga tystnaden som får håren att resa sig i nacken... Jag kämpar för att våga möta synen i köket... Snacka om att bli påkommen med handen i kakburken! Där sitter mina små lamm, allt annat än vita, i ett hav av Oboy-pulver och Liam utbrister "Vi gör iiiingenting mamma!" Såååå oskyldiga och sååå häpna ansikten... Jag kan upplysa er som funderat er sömnlösa på det, att JA, Oboypulver kan bli rätt kladdigt..
På eftermiddagen plockade vi upp vår käre Måns för lite MYCKET efterlängtad kvalitétstid... Det blev lunch på Mc Donalds, en tur på stan, en nära döden upplevelse för mamman på Stadium då Leo bjöd på en högklassig föreställning.. Han kan verkligen låta högt den lilla killen...speciellt om man lyckas reta upp honom ordentligt.... herregud... Jag begriper inte varifrån han fått sitt temprament....
Sen blev det bio igen! Leopold fick tillbringa lite tid med sin gudmor medan jag, Liam och Måns såg den nya filmen från Pixar, UPP. Det var Liams första biobesök faktiskt och blev hur mysigt som helst... Det var en jättefin film som berörde! Innan filmen, efter reklamen, visade de dessutom en kortfilm som jag tror hette "Delvis molnigt" eller nåt sånt...den var så vansinnigt rolig att man vek sig tredubbel och riktigt tjöt av skratt.... Aaaah...Jag älskade verkligen den.. Högklassig humor! Måste ha!!!
Jag har verkligen ett gruslass i ögonen och ska verkligen gå å ta för mig ett par timmars extra sömn nu.. Imorrn börjar en ny vecka.. : ) Den pågår i min värld fram till torsdag....sen ska jag koppla bort allt vad tidsuppfattning heter! Yäääj! : )

Inga kommentarer: