onsdag 25 november 2009

Hasta la vista Swedala!

Nu mina vänner och andra blekansikten är det mindre än 35 timmar kvar..... Om allt går som det ska vill säga.. : / Sedan kan ni föreställa er mig tillbakalutad i flygstolen på den Airbus 321 som ska ta oss till sol och värme!! : )
....Behöver jag säga att det känns SÅÅ BRAAA!! ...? Nästan så bra att jag faktiskt sitter och fnissar lite åt regnet som piskar mot rutan....

- Jag har någorlunda koll på packningen
- Har gjort allt som jag ska (ok...det viktigaste iaf) på min lilla "Obs! lista"
- Stoppat ner biljetten i handbagaget och kollat typ 5 ggr att jag verkligen gjort det..
- Fixat en hemförsäkring med reseskydd (Vuxenpoäng! ; )
- Hejdat grannen ute på gården mitt i spöregnet och informerat om att vi ska åka till GRAN CANARIA 1 VECKA! ....hehehe..
- Städat så att det blir något lindrigare att komma hem..
- Försöker desperat bli kvitt några sista-minuten-gram genom att springa trappa upp och ner till tvättstugan.... Haha..

Det börjar alltså att dra ihop sig.... Imorrnkväll åker vi till Stockholm och sluter upp med våra kära medresenärer.. LÄNGTAR!!! Bästaste och raraste kusin Jenny har lovat att hämta oss på Bromma och frakta oss till hotellet där vi ska övernatta då flyget går tiiiidigt på fredag. Så får man tillfälle att nosa henne bakom örat oxå en stund...vilken härlig start! : )
Appropå start ska jag börja morgondagen med en liten tur till stan... Pg.a. mitt handikapp i planering måste jag bl.a. införskaffa ett par sandaler, både till mig och Liam, helst ett par badbyxor (säkert jättelätt med tanke på säsongen) och andra nödvändigheter....... Å just ja! Måste dessutom försöka komma ihåg att plocka upp en annan liten detalj... Passet! ; )
Nu måste jag göra ett sista lopp ner till min antika tvättstuga för att sedan krypa ner i soffan och avnjuta ett avsnitt av Grey´s! ; )
Hoppas ni får en riktigt riktigt bra vecka och att ni skottar snö då vi kommer hem!

Adios!

1 kommentar:

Eva sa...

Hej Mia!
Det är inte lätt att skaffa sandaler och badkläder nu... Varför inte vänta tills ni kommer ner? Men å andra sidan - det är ju trevligt göra...! Kramar till er och ha det nu så jädrans skönt ni kan!