tisdag 2 juni 2009

Sometimes I feel like throwing my hands up in the air..

...å låta mig föras bort av vågen som nu e i rullning, minst sagt.. : )
Barbamammas Jetset-sommar 2009 är nu officiellt öppnad...haha! Begreppet "Jetset-sommar" kom till i fjol då jag for å flög, land och rike (och byn) runt... Hade en känsla av att ständigt befinna mig 10 cm ovanför marken på nå vis. Det var liite intensivt men fasiken kul!!! Jo det blir lite roligt flängande framöver ett tag åt alla möjliga väderstreck... : ) Tyvärr kan man ju inte vara överallt samtidigt, hur mkt man än skulle vilja... : ( ..Men jag finns där - i tanken! ; )

Här sitter ja å nynnar å vickar på axlar å tår istället för att få nåt vettigt gjort..... Som att packa t.ex.! Sent ikväll bär det av på en liten semester till Stockholm över helgen. Farmor å Bosje vankar omkring på kolonilotten som äggsjuka höns å bara väntar å väääntar på Liam... haha!
Jag å Leo ska bo tillsammans med mamma på vårt ställe i Svinninge och bara lalla runt, nynna å fortsätta vicka på kroppen.. ; ) Myyyysigt!
Igår kväll gjorde jag svängen förbi Nordanede å hämtade Emil hos mormor å morfar innan jag levererade hela packet till två gaaaanska slitna föräldrar... De var toknöjda efter helgen å hade hunnit med en himla massa skoj!
Det var allt lite tomt och tyst då jag kom hem och inte möttes av två viftande svansar å åtta steppande tassar.... Men i ärlighetens namn rätt skööööönt oxå! ...Vi gör gärna om det! Om 10 år eller så....hahahahaaaa.. ; )

I lördags vare ju fest... Å TRO DET ELLER EJ(!) ...Men jag behöver visst inte utnyttja utrymmet inom parentesen! Nää minsann.. Eftersom jag är en sådan gammal och vis ko höll jag krampaktigt om bilnycklarna å motstod hätska övertalningsförsök, mutor, hot och ljuvliga frestelser heeeeela kvällen! : )

....Applåder mottages........ ; )

Det var hursom haver en helt fantastisk trevlig fest.. Jag/vi hade hur kul som helst!! Å vilket väder!!! Efter 2-snåret föste jag ihop min fina, lilla behändiga, skock å vallade hem dem...
Söndan var OTROLIG... Gjorde frukost som jag avnjöt ute i solen tillsammans med juniorerna, utan pappan som inte njöt fullt lika mycket av morgonstunden... : )
Sedan stannade vi ute under den gassande solen och NJÖT av högsommarvärmen hela da´n.. Grabbarna premiärbadade och tjöt av förtjusning... SÅ himla underbart ögonblick.... Framåt kvällen blev jag bjuden på morsdagsmiddag på Utsikten av Pappa! Jättemysigt! ...å jättegott!! : )

Nämen det här går inte! Hela da´n har gått å det enda jag packat med är vagnarna.... hjääälp!!
Snart kommer pappa å vill bli klippt.....å Magnus å Sanna å vill ha mat.....åsså är det ju Vårshow klockan sju....å sen ska vi ju fara var det tänkt!

Inga kommentarer: