fredag 29 maj 2009

"Älska mig mest då jag förtjänar det som minst....då behöver jag det allra bäst!"

Ja uppdateringen här är verkligen urusel....Men hey! Vi njuter ju av försommaren! Vem har tid å sitta inne framför datorn...?? ; ) haha!

Jag fortsätter verkligen att förundras över det här med bloggandet... Även om man inte har tid att berätta sin egen historia för dagen har man alltid tid å läsa andras... Å det är himla kul! ...MEN jag har även upptäckt en hel del negativa delar! Man glömmer nästan bort hur ens vänner låter då man inte behöver ringa längre tex..... Man tycker man har koll på läget ändå... Som att läsa tidningen ungefär... Men jag gillar nog allt "kroppslig kontakt" bättre... ; ) Så jag får helt enkelt fsöka skärpa till mig! : )

...Soo whazz upp???

GRATTIS!!!! Bästaste svärmor i heeeela världen på födelseda´n!! (i efterskott...)Hoppas budet var en 3vlig typ och att leveransen va fin! ; ) ..Snaaart ses vi igen! Räknar dagar, timmar nu! (Många av mina "stammisar" vet vem jag pratar om - och i sanning!)
Jag å Leo funderar starkt på å tälta en natt hos er om vädret håller i sig..... ; )

Så kom hon hem igen, Queen of Jala ; ) - som ett gyllenbrunt, léende, SNYGGT, livs levande vykort från Kalymnos- nerglidande in under täcket där jag som bäst vilade middag.... i mitt alldeles vanliga jag... Såå fulländad känsla på nå vis! ; ) Hon var bara så salig å trött efter resan för att man skulle få en rättfärdig update.. Stackars STACKARS hon...? haha...

En 4-bent vän, Kenzo,har tagit gästplats i vår familj under helgen! ...Så nu har Modinskan verkligen det hon gör..Det är dessutom en liten en som fodrar motion...phust! haha! ..Det går, för protokollet, huuur bra som helst!! De går strålande i hop - alla pojkar! ...Med vovven följde även mattes BMW till låns.. ; ) ...så NÄ... Jag klagar inte högljutt... Jag fattar inte hur du får ihop 2000 steg om dan med en sån bil.....hahaha!

Vårfest på dagis.....LJUVLIGT!! Ett fullkomligt makalöst framträdande... där engagemanget från fröknarna får chans att lysa igenom - med full kraft! Barnen, i alla åldrar, sjunger för full hals och med sån glädje(!!)......de flesta efter en heeel dag på dagis....... Hmm... Ytterligare ett uppslag på ett ämne som egentligen förtjänar eget kapitel! : ) Alla barn var klädda i randiga tröjor, supersomrigt!, å Liam föreställde tydligen en björn.... : )

OKEEJ......Ett tillägg för finstilta läsare.... ; ) Kvällen var inte strålande som man kanske kan tro i sin helhet, och utanför grindarna till dagis... : ) Nä. mamman å pappan rök i hop så där som mammor å pappor kan göra ibland..(?) ....Alldeles innan kl 16.05.. (Vårfesten började 16.30) SÅ jäkla onödigt å en SÅN taskig tajming verkligen....
Sist in på dagis tog vi plats i slänten och fick avnjuta detta älskvärda skådespel....Äntligen fick vi höra "Jag är en liten knopp..." i kör...! : )
Sen satt vi där....i sol å snålblåst....men i ett grönskande gräs å våra bästa påklistrade léenden...? Med en väl planerad(?) middag i kyl(?)bagen.... =Kall korv å kalla köttbullar till barnen å ICAgrillade revbensspjäll å salladen fr igår till mamman å pappan..
Johan meddelade att vi tydligen hade punka på golfen (mitt i backen utanför). Jag uppfattade problemet och grymtade medan jag i bakgrunden hörde ylande fr en baklucka (på väl planerat parkerat avstånd)... Sen satt vi mest å tjurade som två mogna föräldrar på varsitt hörn tills Johan så lägligt fick skjuts...
Så helt plötsligt stod jag där ensam...med två trötta/lyckliga (varav ett nerbajsat) barn som inte ville gå hem.. Med två hungriga och rastsugna vovvar dessutom, en bil med punktering mitt i byn å ett alldels strrråååålande humör..... Jag är mer fascinerad än imponerad över mitt beteénde så här i efter hand kan ja säga... haha!!
Två av mina absoluta hjältar å hjärtevänner insåg genast situationens allvar å rusade till undsättning.... Dock för att mötas av kvartsryssen som bestämt tackade nej till all hjälp.... SÅ moget gjort...!? Haha! Efter endel övertalning lyckades dock riddaren i sin vita springare få mig att kapitulera å jag mottog hans hjälpande hand... TACK igen.. ; )

...Därefter for jag hem å hämtade snutte å tutte till pojkarna å for omkring planlöst en stund...skönt att rensa tankarna och bara andas en stund...å med en SÅN BIL....Aaaaaw...!!! Stannade till på usiktsplatsen i Järkvissle och lät oss hänföras en stund..

Igårkväll hade vi några av våra kollegor, endel i tjänst å andra tokgravida, på SEN, efterlängtad middag.. Som jag skrev i fb-statusen...WHY?? Ses vi inte oftare...å helst utan kläder...?? ; ) Tack!! Ni är fett super....allihop.. ; )
...Å tack för vinet! Jag tror jag ska spara den tills vi kan dricka upp den tillsammans Mia! .....Eller oxå köper ja en ny då......muhahahahaaa!


..Å ikväll äre fäst!! : ) Micke .B. fyller JÄMNT å det nalkas tidernas byfest i Dacke! ; ) ...Å JAG ska köra! Japp å jojjomän! ; ) Har mötts av en heeeel del förvånade å undrande blickar ang den detaljen ... Så därför vill jag härmed deklarera att NOPP! Vi ska INTE ha barn IGEN..... Även jag har mina skäl, jäkligt goda, ändå, ibland.... ; )
(Inom denna parentes vill jag bara lämn plats för ev. ändringar...........ehrm! Jag tycker ju som sagt om impulsivitet....hahaaa..)
...Nä om man skulle ta å lyfta arslet av uteplatsen å olja in den istället? Borde verkligen göra nåt vettigt den här otroliga dagen....men jag känner mig helt slagen... Så kanske man hämtar påfyllning i kaffekoppen istället å stannar kvar i skuggan..? ; )

Vi har verkligen världens vackraste barn... Det är iofs ingen nyhet alls.. Men det tål att upprepas! ; )

1 kommentar:

Cattas liv och tankar sa...

Kvällens händelseförlopp:
-Men Mia är du gravid!
-Ska DU köra?
- men det är ju sååå fint väder!
-Ja men lite vin ska du väl iaf ha!Bara lite..
-O en kall god drink.. Bara en liiiiiten...

"Svårövertalad" som bara rackarn svarar Mia till slut (efter totalt två minuters övertalning i det underbara vädret, bland härliga partymänniskorna och ett glas iskallt vitt vin i handen...):
-O Jajajaja!!Tjoho!!

Ses där gumman, lovar att frakta hem dej o om inte annat kan jag plocka upp dej då jag börjar mitt pass imorgon bitti kl 07 ;-)