torsdag 21 maj 2009

Syndig godispåse, vampyrer å våta trosor...

Sist jag knåpade ner några rader va det söndag - en bedrövlig söndag...
...Sen följde en bedrövlig måndag... Allt från toppen av huvudet och 174,5 cm nedanför kändes som en cementsäck... Kunde bara konstatera att jag verkligen är för gammal för sånt bus - ...igen....haha!! ....Jag har iallafall, moget nog, lagt av med klyschan "Aldrig mer.." ; )

På tisdagen gjorde jag å min kvinnliga kollega en tur till Sollefteå vidare mot Sundsvall. Mitt hjärta blev varmt och glatt då början av "Bävervägen" var nyasfaltad! ..Nu komer det troligen gå mkt mindre morfin i sommar....TACK Vägverket! (Från Y916 och dess patienter...) ; ) Mormor var barnvakt åt 2 överlyckliga barnbarn å pappan var på årlig kurs i A-HLR för barn... ....Å Jannice hon for till Kalymnos - med sin mor & co. Utan mig.
Kursiv
På onsdagen var det min tur att gå på kurs.. Efter att aktivt ha utövat fri luftväg på snorigt barn sedan 04.00 och blivit tippad ur sängen satte jag "ultrarapidfart" mot stan. Första anhalt blev Rådhusgatan då Sanna, Världens mest bästa bästaste!!, skulle ta hand om sin gudson HELE dan! Jag kände mig liiite "taskig" då Leo varit så där gnällig/onöjd i ett par veckor... Det visade sig dock att jag var riktigt taskig då jag skulle hämta hem honom efter dagens slut....hahahaaa!! Tack Sanna! ...å Bella! ; )
Kursen var lika lyckad som de brukar vara! ; ) FANTASTISKA kollegor till instruktörer som förgyllde hela den låååånga dagen med sin kunskap.. De bjöd även på en hel del allvar, högklassig pedagogik, prövningar, herrelösa scenarion, ödmjukhet, skratt, glädje å....skratt..! : ) Under åren har jag haft en del övningar med dessa guldgossar å de är verkligen SÅ braaaaa!! Man går liksom rakryggad, helt slut och på ngt sätt frälst därifrån vilket känns jätteskönt!
När man är i stan på station får man, iallafall jag, så otroligt mkt flashbacks... å mest bara braiga! ; ) Bl.a. stöter jag ofta på min guru, min teacher, my man, my myth, my legend; Micke... Det var i han och Biggans (Min kärlek, mitt schlagertroll, Liams gudmor och min ökenräv, som ni redan känner vid det här laget..haha!) trygga(?) baklucka min yrkeskarriär tog sin början! Det blev inte en helt riktig mening det där .....men det va heeeelt klart minnesvärt... ;D (Bilder på dessa människor kommer... tyvärr datahaveri för dagen.. : (
Ja vad lärde vi oss då under en hel dag?? Jo en himla massa bra! ...Ett uppdaterat flödesschema som verkar mer vettigt å enklare än förut (vilket de ju oftast gör? haha!), en ny överlägset bra nålsättningsteknik, benprotes är förvisso en kontraindikation på intraosseös nålsättning, "Det finns bara två sätt att ansluta def-kabeln till plattorna på...." ...Ett rätt och ett fel....haha!, Det är fortfarande helt omöjligt att säga "Jag defibrillerar!" snabbt... och att det går lika bra med "Här kommer Pippi Långstrump...." ; )

Jag fick med mig min son hem efter dagens slut..... men även 3 filmer och en goooood godispåse......! ; ) .....Å det fick konsekvenser kan jag säga....alltihop!....hahahaa!!
När vi pussat gossarna gonatt å jag glider in i TV-rummet med godisskålen (PÅ EN ONSDAG!) å dvd-kontrollen tittar Johan förstrött upp från laptopen (Som jag förresten sitter vid just nu...i köket...kl alldeles för sent å lyssnar på fågelkvitter genom öppet fönster å "Wonderwall", Ryan Adams..; ) ...."Mhm ja...tjejfilm.." suckade Johan å gick för att sota pannan... MÄN ÅÅÅHH som jag njöööööt av filmen!!!!! Mmmmmm!!!!!!!!! ..VILKEN FILM.......... Då jag var klar med härligheten/eländet messade jag Sanna "OH!! MY!!! GOD!!!!!" .....NU förstår jag äntligen hennes tjat, stön å gnat om Edward Cullen.... å hon -Bella SWAN! ; ) Tänk om nåååågon, en endaste gång kunde se på en , under varje kvinnas liv...... OH!!!-AAAAAAAAAAAAAAH!!!! ; )....Holy....?
...Jag tror/hoppas lyckas övertala Johan att se den innan veckans slut...! ; )
Edward Cullen ja....hmm.. Jag har väl aldrig varit så orädd inför vampyrer faktiskt! ;P ...Åhh Bella...!! Har väl aldrig....ehum! .....? ; ) ....Underbart samspel - ett MÄSTERVERK!!

Torsdag = Jesusdag = macken stängd..... = KATASTROF!!! ....Men det gick för den här gången...då det bara va bensin det gällde! ÖVERLÄGSET att man ÄNTLIGEN kan tanka på kort här i Liden... Så va snäll med apparaten i fortsättningen alla testosteronfyllda ungdomar...! ; )
Tog en tur mellan regnskurarna (TACK för galon..) med 4-hjulingen å pojkan uppåt Lillvallsjön!Packade en härlig matsäck med muffins, brago choklad, BULLENS (-Man är väl mån om näringsinnehållet..?) och festis......
Lillvallsjön is always lovely....... Efter att ha njutit vårens såpalukt i stugan hos Moffa gjorde vi en "tur bort - i...!" ; ) Där bjöds vi på laxmacka och en hel del underhållning.... Äldste man på stället var i färd med å såga ur en diskho, ur en bänkskiva, å lilla dottern hans höll sig jäkligt passiv.. Hon fladdrade som ett öppet förfriskningsskåp.. men va själv tvungen å köra bil framåt kvällen.......... För att passa Y-BUSS.......
Alltså Jenny.......Hon eldade upp sina byxor, med bilnycklarna i(!) .... Å jag är inte ens förvånad.......??? Koooom igeeeen???!!! hahahahhaaa.... Jag pissade näst intill på mig av skratt.......
Ser fram emot mer av er, för ni ger ALLTID mersmak..... - Jenny, fiiiiiina Josefin å annat kärt släkte i helgen! ; )
Ikväll vart det middag med käraste Stridhs pojkan......uuuuuuuutan maaaaaaaammaaaaa.. : / ...F-N(!!!) ta dig om jag tvingas upp med samma meddelande som i morse..... ; )

Inga kommentarer: