tisdag 5 maj 2009

Man får passa på......

.....att gå till dagis med sonen då vi är ute i sååå god tid...
.....att stanna å titta på allt å förundras över var liten stens betydelse å mening...
.....att leka galopperande flodhäst med sonen på ryggen sista biten....
.....att njuta av en morgonpromenix för mig själv utan vare sig barnvagn eller hund då vi är lediga tillsammans!
.....att ta sällskap av Jalajänta då hon oxå är ledig! Bra mkt roligare än en Mp3!
.....att ta med gångstavarna som jag köpte vid ett svagt tillfälle på Apoteket för x antal veckor sedan....
.....att försöka lära sig gå med dem av den redan lärde! Tack! Det ger sig kanske efter ett par ggr...haha!
.....att ta en riktigt lång promenad då man ändå fått upp farten....
.....att bita ihop å njuuuta av skavsår då man ändå dragit på sig dem...
.....att bjuda på en kopp gammelkaffe efteråt å drömma sig bort bland allt ifrån inredning till kortkort tunika på Kalymnos...
....att kalla Jannice för APA!!!
....att erkänna jag ÄR grön av avund men tycker de förtjänar den resan mer än de allra flesta jag känner!
....att köpa med sig nå go-sprit hem tycker jag så man får sig en härlig drink medans man tvingas höra på allt roligt å titta på alla bilder åtminstonde....
....att fixa med kanoten då vi är lediga tycker min sambo... (Han e sååå duktig!)
....att ta Leos första cykeltur i uppehållsvädret tyckte mamman!
....att gå till macken först å pumpa däcken...
....att ta en kram av en söt tjej på macken tyckte Leo!
....att kolla om grannen har nån cykelpump istället då munstycket på macken inte passar och mekanikern är upptagen med ett annat tillsynes större problem...
....att smyga från granenns gård då man inte hittade nån pump å inte vill störa mitt i lunchtid... : )
....att ta en joggingtur bredvid cykeln hem igen då regnet börjar droppa allt mer intensivt...
....att rota reda på sin egen pump som man vet att man sett nånstans men var..?
....att glädjas åt allt annat smått å gott man hittar under tiden!
....att säga jippiiie!! då man hittar fanskapet tillslut...
....att gråta en skvätt, när det ändå inte syns i regnet, då man pumpar å pumpar å det inte händer ett skit..
....att ta till sig sotarns svarta, varma å uppmuntrande léende då man står beredd att sparka på cykeln å bryta pumpen mitt itu...
....att träna armarna av allt pumpande! (...positiva tankar, positiva tankar...............)
....att verkligen göra sig en "före-bild" av kaoset i hallen för att verkligen uppskatta resultatet av städningen som jag tänkt ta itu med i eftermiddag...
...att bjuda hit middagssällskap då man ändå ska äta - ska bli jättemysigt!
...att gå och handla innan man hämtar på dagis...
...att köpa blöjor oxå då man ändå är på ICA...för nu är de verkligen slut...å att låta dem skita i tygstycken är inte riktigt min grej.... Yeah yeah...fine, jag är ett kapitalistsvin... ; )
...att gå på föräldramöte ikväll då vi är lediga tillsammans å har barnvakt..
...att skriva några rader här innan man blir datorlös på obestämd tid....
...att kolla in vännernas bloggar oxå såklart... : )
...att tacka för komplimangerna och de uppmuntrande kommentarerna igen! Det är tamejsjuttsiken så man blir lite generad! haha! ; )
...att få nåt gjort innan denna dagen är ett minne blott den oxå!

....och sist men definitivt inte minst utan mest...

...att vara glad och tacksam över allt man har omkring sig och det liv man faktiskt lever!
...att vara stolt över sig själv varje gång man lyckats, även i det lilla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte minst......utan Mest,
Livets efterrätt......Underbara barnbarn,Tack för det.... Grandma