onsdag 6 maj 2009

Hövva!


...Idag har jag huskes hele dan.. : ( Började dagen med att ta en vitamintablett då jag haft sinnessjuka nysattacker i två dar å tänkte "mota Olle i grind"... Nu vet ju jag, vis av erfarenhet, att man inte bör peta i sig sånt på fastande mage... så snabbt som attan slevade jag i mig en makrillburk å en kopp kaffe. I väntan på att äggen skulle bli kokta så jag kunde slutföra min frukost kände jag dock att Aj, då.....något är iiinte som det skaaaa.... Illamåendet bara kom över mig å jag rusade till soffan för att lägga mig ett slag... Men ack nej, Inte heller den Olle lät sig motas utan jag fick snart rusa vidare till toa å ropa efter Ulrik... : ( YuuuäääCK!!! ...Makrill smakar bättre på väg ner....

Sen har jag muttrat, frusit och sovit mest hela dan! Fick ta mig samman för en HLR genomgång på förmiddagen men sen gick jag hem å däckade ihop å sov nästan 3 timmar... Jag undrar om det verkligen va vitamintablettens fel då jag fortfarande mår rätt tjyvens å magen känns orolig? Eftersom jag somsagt är sååå vis ska jag strax inta ryggläge i soffan till Greys å neutralisera magsyran med Mövenpicks nyhet - Hallonpanacotta som glassbilen så barmhärtigt levererade idag.... ; )

Igår hade vi urmyyyysigt middagsfrämmande av Jakob, Oskar å deras goa mamma! Sen var det föräldramöte på dagis med en föreläsning om barnuppfostran och kommunikation med barn efteråt.. Mycket intressant! Det bjöds på många igenkännande, skratt, "ahan" och "mhmn" : ) Föreläsaren var en härlig människa som kom med många tips tycker jag som vi minsann redan börjat anamma här hemma! ....men gud så listiga de är de små!! hahahaa!! Liam märkte direkt att mamma å pappa "lärt sig nåt nytt" och kliade sig allt lite i skallen...

Näpp...nu äre Greys!!

Inga kommentarer: