onsdag 8 april 2009

Nämen säg godag då...!

Till mitt försvar (Lotta å Biggan! ; ) vill jag bara säga att USB-portarna (för det vet jag vilka det är..) på våran dator lever ett alldeles eget liv vilket gör att det är vissa svårigheter/omöjligheter att mata in foton ibland... När ett sådant tillfälle inträffar blir jag skitsur å skiter i´t helt enkelt...å då blir min blogg lite lidande eftersom jag skapat mig en förkärlek för foton från min vardag... Hela inläggen kretasar ju liksom kring bilderna ibland å då är det surt att lägga in dem i efterhand lixom...
Å vem gillar yesterdays news - egentligen?! ...Ehum...ni som INTE räckte upp handen kan släcka ner å surfa på Blocket eller nåt istället...för här kommer en hel vecka snart...haha! ; )

FREDAG den tredje april:
Vi sköt upp bullbaket en dag men NU skulle det ske... Det främsta jag har att säga om detta är att jag som mamma är djuuuupt imponerad av Liam! : ) Han blev överlycklig då jag sa vi skulle baka å sen stod han vid min sida - till sista bullen! (Å då bakade jag på 1 L!)
Förutom något enstaka utfall som "Neeej!! Du kan ju inte hälla ut heeela sockerpåsen på bullen fattar du väl???" var det en fullkomligt ljuvlig stund... Vi hade så himla roligt!!!
Han tittade å lyssnade å lärde så mycket han bara orkade! Bland höjdpunkterna var då han pratade med farmor å Bosje i telefon under baket.. Liam tror fortfarande att de kan se genom telefonen vad vi gör och visade därför sina färdigheter oxå.......sööööötnos!!!
Bosje passade även på att smida planer om en jakt-tur till skogen med fika då de kommer....så givetvis fick de en egen påse! ; )



LÖRDAG = Ledig familjedag tillsammans!!.................?
Vi hade bestämt oss för en tur till hålet gud glömde i Västernorrland - Birsta...å så blev det! Liam hade sån tur att han fick va hemma med sin älskade moffa istället.... : )
Vi (jag, hjärtat å Leo) började i princip med att springa på Anders, Eva-Sofie, Jakob å Oskar å tog en lunchdate på Mc Donald´s! ...Tyvärr vid separata bord då nån intelligent människa skruvat fast dem i golvet...å de INTE gick att flytta på..... : ( Sen skildes vi åt å började stöka av listor på varsitt håll.. (Guuuuud om vi ändå bara gått vidare till ett café å slagit ner rumpan å bara skyfflat i våra barn socker å bara umgåtts å bara myst å skitit i alltihop?!............för nog är ni mysigt sällskap alltid! ; )
Aja...det blev nog inte så pjåkigt ändå! ; ) Både hjärtat å jag gjorde div lyckade inköp å styrde kosan hemåt i vad ska vi säga? ...lagom tid...

LÖRDAGKVÄLL - ett kapitel för sig...
Jomen det vankades ju nattvard å husförhör hos fru Joutsen i Hålberget....så dit gick näsan....och jag....utan familjen...... Vi är ju så rörande överens i vår familj om hur viktigt det är med "egen tid" för mammsen å pappsen så det var inga problem! ...Å jag skulle ju ändå bara va borta en liten stund...
Där nere i backen slog Anna ut sina välkomnande armar i sällskap av Camilla, Annika å Ulrika....å plötsligt var klockan JÄTTEMYCKET!!!
Detta är inget sällskap jag umgåtts med tidigare egentligen å kanske var det just det som gjorde att kvällen blev så galet kul...? Vi satt länge å väl å pratade en massa strunt å ägnade oss åt div tokerier..Bl a bjöd värdinnan på vin-ticks-marinerade kex! En riktig höjdare!


...Framåt nattakröken bestämde vi oss för att gå uppåt byn (vissa av oss iaf!). Jag skulle givetvis gå hem men blev totalt övertalad eller kanske liiiite hotad iaf...? (?!...eeh..?) att följa mä upp till Rolles garage "en sväng"....Eftersom jag visste att det satt ett gäng förnäma herrar å häckade där (som jag nog måste kolla status på) gav jag TILLSLUUUUT med mig....(å baaaara därför....hahahhaahaaa...?)

...Å där fortsatte skratten....bl.a. tydligen till den stämningsförhöjande leken charader! Ni som känner "min karaktär" ser direkt vem jag föreställer....? ; )

SÖNDAG = Ledig familjedag tillsammans!!! .........................????
Mamman låg förnedrande, oförklarligt? ...nja...men definitivt onödigt sjuk till långt fram på eftermiddan.... Yuuuuck....!! Hur som haver vankades det LJUVLIG söndagsbuffé på Wärdshuset så jag samlade ihop all kraft å släpade mig dit efter min mycket stolta familj........................
Tack för maten! ; )
MÅNDAG = slut på ledigheten
Slickade såren. Fick ingenting gjort....
TISDAG = Idag......= bästaste da´n............
...Tänker jag faktiskt spara till imorrn....för nu hytter han åt mig med näven, John Blund.... ; )

Inga kommentarer: