onsdag 8 april 2009

Igår

E4:an i rusningstrafik efter fyrasnåret på eftermiddan...... Ensam med en hysteriskt gråtande liten jättegullig å jättehungrig pojke i baksätet....Ingen hjälp fick jag å ingen gud fanns det.....
MEN! "En bra kvinna reder sig själv...." ; ) ...å det var just vad jag gjorde! Jag såg till att fixa fram ett nytt däck lite snabbt å lite verktyg... utan att svära eller greja så mycket i onödan utan nynnade medan jag löste problemet........

.....eller....????

...Njaäääe....

...eller JOO...Jag löste problemet = bytte däck å så.....Men jag ringde Johan ett par ggr i full panik då jag inte för mitt liv ens kunde hitta "kofoten"(!!!) ...ehum...Den där grejen man hissar upp bilen med.... (Tror ni Johan satt hemma tillbakalutad å helt lugn just då?? Hahahahaaaa....) Tillslut hittade jag vad jag behövde och klurade ut hur saker å ting skulle användas... Å efter diverse brydderier, näradödenupplevelser å uppmuntrande/förnedrande tutningar fr förbipasserande kunde jag smyga iväg till Berners å kolla så lufttrycket var ok och få en klapp på axeln! ; ) ...Det stannade faktiskt en karl lagom tills då jag fått på däcket å alla muttrar å frågade om jag behövde hjälp... Gulligt? ...ja verkligen! Men då var jag bara irriterad, kall och helt övertygad om att han var en mördare så jag viftade bort honom med den där grejen man drar åt skruvarna med...

Därefter fortsatte vi till ICA Maxi, jag och Leopold där vi hade ett par fantastiska timmar tillsammans... Jag tänker lämna den upplevelsen här. Vill bara säga TACK(!) till det underbara par vi stötte på ett flertal ggr under inköpslistans gång och FAR DU ÅT HLVT(!!) till den rödhåriga kassörskan som jag hoppas får ryggskott.....

Då vi satt samlade i bilen (både psykiskt och fysiskt) bar det av hem till Mammus där storebror Liam vääääntade å lääängtade efter oss........not..! : ) Han hade fått va med älsklings-Sanna under denna fantastiska eftermiddag och var tillsynes helt slut då vi kom tbax! En härlig syn! : ) Efter mycket om och men (och fler minus-poäng som god mor) serverades middagen någon gång långt efter vad som normalt är grabbarnas läggdags å allt va bara....fint. : /

Tyvärr var det en sån dag man önskar man aldrig klivit opp...men så, rätt som det är!, kommer man på att man inte har något alls i hela världen att sura för! : ) ...Å slutet gott allting gott som man brukar säga.. Sanna och Magnus - TACK! ; )

Idag har vi bara väntat....å fortsätter vänta....på farmor å Bosje som kommer imorrn!!! Tjohooo!!!! : D
Liam pratade med dem förut i telefon...å när han pratade med Bosse bestämde de att de skulle hämta Liam på dagis imorrn å sen gå till macken å köpa glass(!) ....Då sa Liam för första gången, spontant och rakt från hjärtat; Jag längtar efter dig! (aaaaaaw!!!) ; )

Nämen nu ska jag ta å slutföra servicen å lägga mig på kudden för en powernap...

1 kommentar:

Lotta sa...

Men sådärja nu har jag fått mitt lystmäte i 2 dagar, tack för det Mia, velar fortf ang Liden, men jag tror att ja komma:0)