tisdag 3 mars 2009

Mars mars måne....!

....Nej ingen lyckades lura mig till Skåne.....eller vänta nu..? Det heter kanske "Maj maj måne...?" Skit samma - jag är uppvuxen med "April april din dumma sill..." och tänker passa mig vansinnigt noga även i år när den dagen kommer.... ; )
Ja så var det i vilket fall mars! Kan återigen konstatera att tiden verkligen går tokfort.. Det var dock en förlösande känsla att få vända blad i kalendern denna gång! Känns som att nu kommer våren!! (Så länge man inte tittar ut förstås.......) På morgonen då vi vaknar hörs fågelkvitter utanför och det är nog banne mig första gången på riktigt länge som jag faktiskt lägger märke till det! ....Iofs är det väl ingen stor match för en pippifågel att bryta den kompakta tystnaden vid den okristliga tiden på dygnet...
Tisdag idag ja.. Ikväll är det säsongspremiär på en annan underhållande serie som jag brukar följa - Desperate housewifes! Det är absoluuut inte lika helig TV-tid som kl 21 på Onsdagar ; ) men rätt kul ändå! På torsdag börjar hockey-slutspelet oxå : ) HEJA TIMRÅ!!!

Idag får jag inte mkt gjort...men det gör inte så värst mycket då jag var så flitig igår! Liam fick till och med på sig rena långkalsonger i morse! jojo! ; ) Dammsög gjorde jag oxå..men det syns knappast idag : ( Atlas hårar något så fantastiskt att jag funderar starkt på att lära honom slicka upp sitt eget hår och sedan hosta upp hårbollar i sopkorgen..... Jamenvadårå?? Går det att lära dem hitta kantareller, knark å annat krimskrams så......

Leo stylad av dammsugaren : )



Jag fick faktiskt tbax lite energi under helgen! ..Så nu är jag övertygad om att myspropparna Eva-Sofie o Anders inte bara är underbara personer i sig utan även besitter läkande krafter! : ) Jag och pappa tog en skotertur tillsammans med dem och barnen i söndags. Turen gick upp på Knyln där vi värmde på en burk Bullens, lät oss hänföras av utsikten och tog en fika! ...Å det var då jag blev frälst...eller frisk!

Pappa "beklagade" sig lite över Bullensburken, att det kanske inte skulle falla stjärnkocken i smaken, men blev glad och lättad då Anders sa att han oxå hade med sig en! Sen bjöd de på varm choklad förstår ni... Alla som ätit på Wärdshuset Liden förstår säkert att det inte var en vanlig varm choklad som du och jag brukar vipsa ihop lite snabbt då man ska ut på tur.......
Vi ville såklart smaka (Ajöss karaktären! haha!) och jag var först ut. Det enda jag egentligen lyckades få fram var ett Mmm...mmmmMMM.....Mmmmmmmmmm!!!!!!!!
Pappa ställde en retorisk fråga "Säkert jättegod va?" vänder sig sedan till Anders och upplyser honom om att det minsann är en 3:a grädde som är hemligheten i varm choklad och att hans barn alltid varit förtjusta i pappas "riktiga" choklad...... Anders nickar gillande medan han häller upp.. Sen blir pappa tyst och ett léende från hjärtat sprider sig över hela ansiktet.
Måste komma ihåg att "Mmmmm-a" det dubbla nästa gång jag dricker pappas choklad! : ) haha!!
Det blev en underbar eftermiddag, mulen och lite kylig men ack så stärkande och upp-piggande! ...iallafall för vissa!

Innan jag sätter den sista punkten på pränt vill jag bara framföra ett lite blygsamt TACK till er som läser min blogg och kommit med så mkt positiv feedback! Jättekul är det! Bring it on bara! haha!

...Och om Magnus, min käre bror, älskar mig...eller jag menar läser detta: Känn ingen panik...! Det är ingen som tvingar dig att vara barnvakt i helgen...det går sääääkert fler tåg...kanske hur många som helst för din gamla syster! ...så oroa dig inte du..........Men OM du skulle komma fram till beslutet att vilja (av egen fri vilja!) vara barnvakt till din lille älskvärde gudsonLOOOOOOVAR jag att tvätta dina skitiga strumpor för resten av livet och skicka med matlådor VARJE söndag...var 3:e månad iaf.... de söndagar ni är här....hehe..

...och Sanna: Hota honom! Muta honom!! Gör vad som helst!!!! ; )

Inga kommentarer: