söndag 22 februari 2009

Söndagsångest..........

...Jaa jag lider sannerligen med er alla som måste jobba imorrn!
Själv e vi lediga, hela familjen, i 2 da´r!! : )

Jag å barnen har ju varit rätt vissna i helgen.. så allt som jag tänkt göra blev inte av alls! Det var längesen vi hade en sån här helg - i ett stillsamt lunk där vi bara tagit dagen som den kommit, inga planer eller tider att passa...Aaaah.. Å vad MYCKET man hinner med då!! Otroligt...
Kommer inte ens ihåg vad vi gjorde i fredags.....(??) ...Säger ju en hel del....haha!! Jo men jag låg ju mest hela da´n å kurade under täcket - krasch pannkaka...
Sen på lörda´n kände jag mig lite piggare så Jag, Leo å Alx for en sväng till Birsta där vi mötte upp Mammus å Sanna! Sen flängde vi runt där å fyndade faktiskt en hel del! ; )
Det är nu bevisat att 50% REA utförsäljning på Silvan fungerar lika bra som KanJang mot förkylning...hehe!
När plånboken rymde mer ångest än päningar for vi åter hem till byn å käraste "Sengångarexpressen" (Magnus å Sanna) följde oxå med! : )
Det bjöds på supergod middag hos mor å far när vi kom hem...Kött å pärer.. Det var således ingen överraskning, den här gången heller...men man blir alltid lika överraskad över hur gott det är! Ingen kan laga kött å pärer som dom.........Mmmm! Yummie!
Därefter for vi upp till oss på byn (Mammus fick åka med Johan ; ). Där vankades det hockeymatch som var lika jämn som strömmen av godsaker vi satte i oss!
Liams ögon blev stora som golfbollar då han fick en present fr Thailand...en sååå häftig Bilar T-shirt som han definitivt blir ensam om häromkring... Leo fick en störtfin groda i trä som kan låta som en groda (...Kanske inte låter så märkvärdigt, men ni ska se! Urmysig!) och, gudförbjude, ett par thaiboxingshorts! : )
Framåt senkvällen blev det en tur till stan igen för att fiska upp älskade jalafolket ur en bubbelpool.. ; ) De hade haft en supertrevlig kväll å firat Catiiis födelsedag med både god mat å en å annan kallsup ; )

Idag har vi haft pulkarace här på baksidan! Åk efter åk kämpade vi oss fram, meter efter meter på jakt efter mera gliiiid!!!! Helt ljuvligt. Bara nån enstaka minusgrad å fullkomlighet!
Det kanske kan vara en tröst för alla barn söderöver där de har dåligt mä snö inför sportlovet...? ...Att det går knappt att åka här heller då vi har för mycket!
Som pricken över I blev det varm choklad med vispgrädde å kanelbullar då vi kom in...

Endel undrar kanske varför jag kallar dem "Sengångarexpressen"? ...Det finns ett flertal skäl - tro mig... Det huvudsakliga är att de aldrig har särskilt bråttom, de är luuugna, tar det manjana.. de tar sig tid och tar vara på tid som om det vore allt de hade! ...Så det hann bli kväll innan de begav sig hemåt stan igen...Alltid lika jäkla trist! : (













Välbehövlig tupplur hos Mammus efter bus med grabbarnas favvo-tant! ; )




Jag har sagt det förr - att det är dags att ta sig samman - å nu är det dags! Därav mitt överdrivna frosseri i helgen.. Nu har jag basunerat ut till höger och vänster, att på måndag - alltså imorrn - finns inte längre nå jäkla ursäkter å undantag! Nu får det vara nog!!!

......Sen kollade jag i kalendern.....å det är ju för i helsike "Blåmåndag"! ...Vem kan börja ett sunt leverne med sockeravgiftning på en blåmåndag?!?!
...Det är ju liksom "Fettisdag" dan efter den..... : /

1 kommentar:

sanna sa...

åå så tjusig man är!!