tisdag 10 februari 2009

Jag fattar det inte...

...att det ska va saaaamma visa...vaaaarje gång man ska åka bort ett par dar.. Jag undrar om man kan gå i terapi för att bota sin ständigt ofrånkomligt återkommande resfeber? ..Kan man säkert.. Jag tror dock att jag är ett obotligt hysteriskt kontrollfreak... : / TÄÄÄÄÄNK OM JA GLÖMMER TAAAAANDBORSTEEEEN??????!!!! ...Nå...riktigt sååå illa äre inte, men nära nog!

Jo, hela familjen Taikon tänker ta en time-out från Antarktis och bege oss till Stockholm i morgon : ) Tjohooo!! Som alltid känns det lätt lite motigt å besvärligt innan man kommer iväg med hela packet men jag vet - det kommer att bli heeeelt underbara dagar hos farmor - som vanligt! : ) Nu råkar det ju vara så att minste prins fyller 1 år på söndag (!!) å det ska självklart firas med ett hejdundrande barnkalas med släkt och vänner där nere! ...Oroa er inte kära ni här hemma... det blir tårta åt er oxå, en annan dag! ; )
Tyvärr brukar det ofta bli lite lätt hysteriskt...så mkt man vill hinna med på så kort tid! Det lär visa sig hur det blir!

Nu har jag iallafall packat å packat ur å packat i å packat ur å packat i igen utifallatt.....suck! Värst ändå är nog SÄCKEN med ytterkläder...haha! Ja nu vore d själva...om inte ongan kunde va ute i vad väder som helst!

Dagen har i övrigt varit helt ok! Jag har varit mosig i huvet hela dan men det är rätt skönt ibland å bara lulla omkring utan mening eller mål! Morgonen började toppen med en liten kille på strååålande humör taggad som tusan att komma iväg på dagis. Som man brukar satt vi och pratade lite om vad som är på gång då jag med förväntansfull röst sa:
"Idag är sista dagen på dagis den här veckan..för imorrn ska vi ju åka bort! Både du å jag å pappa å brorsan.... VAR ska vi åka imorrn å som ska bli så roligt?"
Liams ögon glittrar, blir stora som golfbollar och han svarar saligt: "Till Macken!!!"

...Vi behöver komma från byn oftare..

Efter dagis var det dags för Liams första besök på Ingers Klippstuga! Han var lite lätt motsträvig och skeptisk ända sedan jag började prata om det för nån dag sedan men tänkte att det ger sig nog... ICKE. Han tvärvägrade. Det var absolut inte diskulabelt eller mutbart på någe vis... Så som den pedagogiska förälder man är satte man sig i frisörstolen för att visa hur simpelt det var... å vips! var luggen borta!
...Vi gick trots allt nöjda därifrån allihop, Jag med min nya look, Leo som fått en pepparkaka å Liam som tyckte mamma blev såååååå fin! : )
Pappan blev inte lika nöjd - men räddade upp situationen halvdant med att han bara måste vänja sig lite ett tag...haha..

Nämen nu hörrni ska jag ta å kolla på 3:e delen av "Mia och Klara" å sen skratta mig till sömns..

Inga kommentarer: