söndag 8 februari 2009

Var går gränsen för naturkatastrof...??

...men VA Ä DÄ FRÅGA OM???????????...Nu vrääääker det ju ner - IGEN! Jag som stod i startgroparna för ett nytt pass med skyffeln... men nä. SUCK. Fick hälla upp en kaffekopp till, rota fram en gammal karamellpåse med hårda bortglömda salta bomber å sätta mig här istället... ; ) Men jag måste sen...snart....om en stund!

Igår...
...var det absolut läge för en kojdag... -14 c å hysteriskt snöfall.. Men så var jag på gränsen till ohälsosamt sällskapssjuk, så när de äntligen dragit upp persiennen på Jala och jag fått fingrarna ur (okäj! det tog en stund det oxå..) så pulsade vi dit! ...Lägligt nog lagom till lunch : ) Det blev "BUPburgare" som Liam säger...(hrmpfhahahahaaa...)







Liam stortrivdes precis som jag och njööööt av de timmarna! Eftersom vi vuxna tydligen inte hade så mkt att prata om efter några tafatta försök (haha!) fick jag desto mer golden-time med småfolket...å gud så roligt d va! : D
På väg hem gjorde vi en avstickare till macken för att köpa lördagsgodis! ..Det är något visst med det ändå.. Tänk när man själv var barn å lycklig begav sig till kiosken på lörda´n där man plågade kiosktanten med att köpa 10-öres för en femma... Ja alltså....1o-öringen fanns inte....JOO! den FANNS på den tiden...men herregud...!

Hemma byttes lyckoruset ut mot sockerrus som varken är lika trevligt eller särskilt ihållande.. Barnen var rätt så nöjda efter dagen men åååh vad jag önskade mig mera sällskap! Tyvärr snöade den önskan in bokstavligt talat.. Hjärtat va ute på jopp så det blev middag med småfolket och ett antal skepp kommer lastat... : /
Framåt kvällskvisten klättrade jag nästan på väggarna så när sökaren presenterade nästa skjuts tog jag över å begav mig jublande ut i snöyran!

Jublet byttes ut mot satansverser så fort jag satt ner arslet i vår ambulans: En 2-hjulsdriven, bakhjulsdriven, billig (i fler än ett avseende), Mercedes Vito.

Så idag....
Jamen det fortsatte ju å snöa......å...joo, tamejfan, det snöar fortfarande! ..Å nu är det faktiskt inte roligt längre...
Mamma talade om för mig att det minsann inte varit så här mycket snö sedan någon gång på 90-talet........! ..........så joorå serru att..................... herreguuuuuuud!













(......låååååååång telefonpaus.....)

...Jösses! Pratade just med en gammal kompis från förr (på 90-talet..) i telefon som jag hittat igen på Facebook - såklart..

När man frågar hur det är med folk svarar de ju oftast med automatik "Jodå, det är så bra så!"...om de inte gör det blir det ju genast lite besvärligare....eller hur?
Den här personen svarade inte så å tyckte det blev så invecklat att ta sitt livs historia på fb så det slutade med ett telefonsamtal istället.....lika långt som tråkigt! (Haha..Jag vet att du missförstår mig rätt om du läser detta..) ...Var tvungen å smita ut i köket flera ggr å hämta tilltugg... Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig iaf!

Jahapp nu blev klockan jättemycket och jag kom liksom av mig..så jag tror det får räcka så här!
Avslutar med två dagsfärska bilder på våra underbara vackra gossar.. "Sol ute och sol inne..." trots snöyran.. : )














1 kommentar:

Anonym sa...

Men Mia det är ju så vackert ute nu, å jag håller med din mor, det har banne mig inte vart en sån här vinter sen 90-talet, så det är VERKLIGEN på tiden!!Å snöskottning är ju gratis motion å frisk luft hehe, kram på dig i ett snöigt vackert landskap:0)