torsdag 12 februari 2009

Aaaaah.....!

Sitter tebakalutad me en kall å rapar pannbiff efter en utsökt middag som stod å väntade efter en shoppingdag.............gud så jobbigt vi har det! ; )
Anlände till den kungliga huvfudorten Viksjö i Järfälla igår eftermiddag. Resan gick faktiskt över förväntan! Vi ställde in GPSen på systembolaget i Söderhamn så det blev vårt första stopp! Sen blev det näringsriktig lunch på Mc Donald´s för efterblivna där de var oooovanligt snabba å ALLT blev rätt! Djuuupt imponerad.... : )
Resten av resan blev ett rent nöje....iaf för mamman! hehe...

När vi kom fram tog vi först å besökte farfarn lite snabbt! Allt väl me gogubben - skönt att se! När vi kom till farmor å Bosje stod armarna öppna å middagen redo...Mmmm! Det går inte med ord att beskriva hur det känns att kliva över tröskeln till farmor....Jag säger bara "Släng dig i väggen Sankte Per!!" : )
Barnen badade badkar å var så fullkomligt lyckliga innan läggdags....Så då tänkte mamman å pappan "Aha! ...bada! ...Mmmm! ..Kvalitétstid!! ...welly lomantic......mhuhahahahaa....."

.........SUCK........Det är nästan så jag hör Arne Weises röst i bakgrunden å man ser sälarna framför sig...strandade..../drunknade.....å med översvämmade värmeljus......

Idag bestämde vi oss...(Timrå - HV 0-1!! f*nsj*lask*t....men heja heja!!) ...för en shoppingdag i Barkarby! Barnen har varit fortsatt gudomliga (Mutade med besök på Toy`s rus)..... så dagen blev lika lång som kvittot å våra nöjda smile! = ) Gjorde faktiskt en hel del fynd! Jag hittade ett par långkallingar som jag kommer att glänsa i bland flickorna mina på byn! hihi!! ; ) ....Å sen hittade jag ÄNTLIGEN en lurv...Ok, Jag hittade inte ett skit..det var Johan...å jag har sagt det förr! Vi behöver verkligen lämna byn lite oftare... Ni skulle sett han idag! Helt shoppinggalen å gumman skulle kostas på minsann! jojo!! : ) Jag klagar icke!

Nu sitter barnen i badet igen! Hör hur de kvittrar...Mamman å pappan ska umgås på torra land ikväll.

Imorrn blir det ett besök till barnas kusin för en okulärbesiktning av deras nya lya...! Sen ska hjärtat på bio med "boysen" å se "Fredagen den 13:e"...Själv hade jag tänkt mig ett kärt och efterlängtat återséende med Erica ...Min 3-männing som inte alls är min 3-männing egentligen...äsch! ..en flicka jag håller tätt intill hjärtat och ser alldeles för lite utav!!
Sniff! sniff! ...Det luktar kaffe minsann! ; )

...Framtiden visar oss vägen....!

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att ni liiider därnere.. Jobbigt men någon som älskar att umgås med barnbarnen o skämma bort er.. Stackare!!! ;-)
Njut för guds skull!!
puss o kram t er alla!!