söndag 6 maj 2012

Många bäckar små..

..tenderar att bli en jävulsk å emellanåt. Nu har jag fått nog av forsränning för ett tag och vill ur kanoten!
Har haft en period med alldeles för många frågetecken ovanför mitt huvud och bekymmersrynkor i pannan. För många tankar, små och stora, snurrar i huvudet och orsakar ett smärre kaos tillslut.
Har tvingats överlämna en hel del brydderier till det ovissa ödet på sistonde, något jag INTE är särskilt bra på. Jag vill ha kontroll, inte på allt och hela tiden, men blir det för många lösa trådar tappar jag fotfästet!
Man finner sig plötsligt ganska splittrad i tillvaron. Vet inte hur man ska tycka, tänka och känna. Vet varken ut eller in, eller vad som är fram eller bak. Man tappar kontrollen på vad man egentligen kan påverka och inte. Prioriteringsförmåga noll. Det mesta tycks stanna vid en tanke, i huvudet. Man får som ingenting gjort vilket är konstigt då man oftast känner sig såååå trött när dagen är till ända.. Man går från att vara en levnadsglad och sprudlande människa till ett känslomässigt stört kolli!


Nu ska ni inte få panik och komma kutandes med näsdukar och psykmedicin! Sååååå illa ÄR det inte!! Haha! 
Visst, jag har haft en rätt tungsint period, men jag är alldeles för lycklig längst där inne för att bli martyr och plåga mig själv särskilt länge. För det är det man gör när man grottar ner sig.
Näpp å häpp! Bara att bryta ihop och komma igen, ta sig samman och börja sortera i skallen! Känns skönt när man kommit en bit in på lugnare vatten! :)

Bilderna får spegla den tid som gått sedan sist. Ibland säger de ju mer än 1000 ord!
Är SÅ glad och tacksam för alla underbara människor jag har i mitt liv. För stunden lite extra tacksam över mina älskade grabbar, stor som små, som alltid skänker mig lugn, ro, tröst, styrka, ända-från-tårna-skratt och glädje - även i de stunder då jag kliar mig så frenetiskt i huvudet att det nära nog går hål!



Älskade prins Liam har fyllt 6 år under tiden och jag googlar frenetiskt på nåt slags "slutaväxmedel!!" :)


Inga kommentarer: