måndag 2 april 2012

Härliga helg och magnefika måndag!


Fredag. En tur till Birsta med grynen för att handla fler ben till min NYA, fullkomligt FANTASTISKA säng!!
Jodåserruatt...! Här sliter vi dem jämns mä golvmattan ma ett! Höhö! ;) ..Nä. Hade bara missat den lilla detaljen "TVÅ pkt ben" i IKEAS plocklista från i onsdags.. Så hittills (och fortf, med handen på hjärtat) är den upp-pallad med böcker på mitten... FASS och div. förbrukade deckare. Sover som en prinsessa i vilket fall, för protokollet! :)
Vinkade av kärleken på morgonen bara för att timmar senare lura ut honom till Birsta på lunch tsammans med mig och Alex (Grynen var inte på "Småland" under tiden och fick inte mjukglass till lunch...)...
 
.....Därefter lyckades jag charma honom åter till Liden, på middag! Vi fick sällskap av hela La Familia Modin (exkl. Mange), Lorentz och Kalle! Supertrevlig kväll! ..En sån där man aldrig vill ska ta sluuut!

Som tur var stannade Westerlund kvar hos mig heeela helgen och lördagen tillbringade jag i tjänst och vi till större delen på Lorentz altan.. Så det det ljuvliga umgänget upphörde som aldrig ändå! :) Vi passade även på att göra en extreme - makeover på vår vän. Visst blev det väl bra?!

Grynen tillbringade lördag och söndag hos mommen o moffen med bl.a. luftgevärsskytte, middag på Bystugan och bajs-april-skämt.. :)

I fredags morse, innan Birstaturen, fick vi uppleva en sån Örnnästet-all-time-high-moment.... ..Vi bor verkligen bra måste jag säga! Kände mig som en riktigt skadeglad skata med hökögon och njöt till fullo av föreställningen.. Speciellt då ynglingen i slips (som lyckats med den bedriften) såg att jag fotade honom.. Höhö!

 ...Jajajajajaaaa... "Man ska inte kasta sten på andra i en grop som synden har grävt" eller hur det nu va... Äh! Inträdet genom pärleporten känns som en all-in på rött eller svart i ett roulette-spel i vilket fall!


På söndagen, låååååååånga (men egentligen ganska få) timmar, efter att kärleken lämnat mig, kom mina underbara älskade gryn hem - med de här! :)

De hade mamma-längtan, så mormor kom hem med dem och sov över hos oss för husfridens skull! 
(då jag fortf var i tjänst..) BÄSTA mamma/mormor!!


Idag, måndag, har vi haft en särdeles myyysig dag jag och mina små! Gjorde en utflykt på förmidda´n och fick med oss ett tjusigt påskris hem. Liam va bra rolig då han hörde fel och trodde vi skulle ut och leta påsk-GRIS!
När ryggsäcken var packad och vi stod färdiga att gå undrade han om vi inte skulle ha några bössor med oss....? "Nä, inte idag" svarade jag och vi lunkade iväg.. Sen när vi kom en bit upp i skogen säger han: "Mamma, finns det påsk-grisar på riktigt?". DÅ fattade jag att han hört fel hela tiden och många pusselbitar föll på plats....hahahaha!!




När vi kom hem satte vi igång med lite påskpyssel. Vi blev mycket nöjda och stolta över resultaten! Det blev tuppar (Leo ville göra en "Angry-bird") och påsk-kärringar (Leo´s är den som borde haft hjälm, som störtar..) Ibland undrar jag vad det månne bliva av Leopold..? Han har alltid sina egna, orubbliga idéer! :)




 Efter middagen hann vi även med ett snabbt besök i Malou´s Tingstuga där vi serverades såååå mycket ögongodis till efterrätt!! Jämarns vad mycket fina påskgrejor hon tagit hem!! Ska definitivt åter innan helgen, sätta händerna i härligheten och göra mig ett påsk-arrangemang! Såg till att lägga undan lite blommor, krukor och annat lull-lull!

Nu ska jag krypa ner som den prinsessa jag är, i min kungliga säng och sova som en TOK!

Inga kommentarer: