fredag 9 mars 2012

Vaxpropp vs Frk. Modin 1-0

Jag har lääänge hävdat att min yngste son hör dåligt - på riktigt.
På 4-års besiktningen upptäckte man mycket riktigt att hans högra öra tagits i besittning av en hiskelig vaxpropp. Totalt stendöv.
Så.. Köpte ett Revaxör-kit och tog upp kampen. Har droppat och droppat och droppat.. spolat, spolat och spolat... Men fanskapet tycks trivas där inne.

Igår trappades kampen upp och det kändes som om jag fyllde hela Leos huvud med Revaxör innan sängåendet. Nu på morgonen var jag peppad till tusen. NU skulle den UT!

Leo: "Men mamma, det kommer att rinna ut genom andra örat!"
Jag: "Haha! Ja skulle det göra det, då vet vi att vi fått bort vaxproppen med säkerhet!"

Jag spolar. Å spolar...

Det enda som händer är att jag blir blötare och blötare. Vi kämpar tillslut i en stor pöl av vatten på badrumsgolvet.
Man kan ju tycka att stackars liten skulle uppleva det hela obehagligt.. Men han skrattar än mer hysteriskt ju blötare jag blir och till "prupp-ljudet" som uppstår då det tar slut på vatten i spolblåsan.

Tillslut ger jag upp. Kapitulerar. Känner mig lite osäker på hur mycket vatten man kan spruta in egentligen??
Leo utbrister: "Jag hör! JAG HÖÖÖR!!"
Jag: VA?! Är det sant! Hör du nu??"
Leo: "Va?"
Jag: *suck!*

Måste smita in på BVC sen och låna ett otoskop. Det måste ju va helt hemskt att ha det sådär! Att höra sig själv som i en burk hela tiden.. Stackers mammas lillprins.. <3

Inga kommentarer: