söndag 5 februari 2012

Men hur bra kan en helg bli?!

..Tydligen hur braaa som helst om man följer vårt recept:

- Inga måsten eller massa planer
- Inga förväntningar
- En STOR skopa spontanitet
- En väl tilltagen utifall-att-packning
- Ett gott humör
- Gott sällskap
- Mycket skratt

Blandar man ihop de ingridienserna kan det bli så här bra!

I fredags gjorde jag och Johanna (den "nygamla" underbara, sprudlande, galna, fantastiska Johanna) Drakborgen med våra små yrväder. Eller ja, DE gjorde Drakborgen, VI satt uppkrupna i en soffa och åt lunch och drack kaffe! Rätt skönt när de växt på sig så pass att man slipper flänga runt med dem där inne i den där klättergrejen om man inte känner för det. Fick en känsla av "Mamman och den vilda babyn" när jag fick syn på Leopold som förtjust kläckt en brilliant idé. Skrockande av iver släpade han upp en sån där liten bil i rutschkanan. Istället för att rusa dit i förskräckelse smög mamman upp kameran lika ivrigt. Tänkte att en bild kan va bra att ha i en kommande konsekvens-analys då han kommer ut gipsad från akuten senare.. Men som vanligt klarade han den vansinnesfärden oxå. Inte ett dugg klokare.
När de härjat sig nöjda åkte vi hem till "Johannas hörna" och dukade upp för fredagsmys-deluxe!
Vi trivs verkligen så himla bra med varann vi 5.. Vi börjar nästan kännas som en liten familj! :)
Vaknade på lördagen till en värld lamslagen av kyla. Att gå utanför dörren var inte att tänka på. Utnyttjade stads-lyxen i form av hemkörd lunch och tillbringade större delen i Johannas säng! Barnen glödde av leklusta och fantasi....fnissade och tjattrade så förnöjt. Mammorna låg i sängen och stirrade i taket. Asgarvade mer än fnittrade och tjattrade om ALLT man kan tänka sig att folk i regel aldrig pratar om. Sånt där som oftast (tack och lov) stannar i folks huvuden! Hahaha! Herregud..
Sent på eftermiddagen checkade vi ut från Johannas underbara hörna och gjorde en liten tur i Birsta City. Leopold köpte en pruttkudde som jag trodde skulle bli vår död då vi formligen höll på att stryka med av skratt..Jag skrattade mest åt hans skratt! Helt hysteriskt kiknande...prutt, efter prutt efter prutt..... Det måste vara tidernas roligaste fenomen, prutten.
Istället för att åka hem for vi ut till kärleken och fixade sen middag tills han och grabbarna kom hem från sin Ösd-tur! Ett mycket intelligent beslut med tanke på hur ljuvlig den lördagkvällen blev, på alla sätt och vis!
Idag var det fortfarande skitkallt, men med tanke på det sprakande solskenet och nytillskottet i familjen som stod parkerad ute på gården kunde vi inte låta bli att gå ut. På eftermiddagen gjorde vi en utflykt till grottan en bit bort efter sjökanten. KALLT men myysigt! Bara det faktum att få va tillsammans gjorde att det kändes mycket varmare.. :)
Vilken fascinerande och spännande plats! Det liknade en gaphytta uthuggen i sten med massor att utforska i omgivningen.. Grabbarna flängde omkring, klättrade upp och kom farande i raketfart på rumpan utför stenblocken.. De klarade kylan långt mycket bättre än mig och JW som mest huttrade och i princip bad att de skulle snabba sig att fika så att vi kunde åka hem! :)
På kvällskvisten var vi tvugna att MOTVILLIGT lämna Westerlunds mansion och ljuvliga män.. Liam var så ovillig att han hotade att säga upp mig som sin mamma och flytta dit för gott! När jag moget påminde honom om Gran Canaria resan, vilken snäääääll mamma han hade (än så länge), fick jag behålla posten för ett tag till... :P
Appropå Liam måste jag bjuda på ett av hans (i mina ögon) OERHÖRT FÖRNUFTIGA utlägg i helgen sm avslutning:
Han rycker upp toadörren där jag faktiskt sitter och uträttar mina behov och säger: "Mamma, man kan säga om tjejer att dom är fräsch."
Jag: "Hahaha!! ...Jaa...?"
Liam: "Mamma. Jag tycker att DU är fräsch. Du borde verkligen få pussas och sånt med pojkar. Det kan du göra med Janne. Hihi!"
Sen stänger han bara dörren och lämnar sin mamma där. Nyskiten, full i skratt och "fräsch".

Inga kommentarer: