torsdag 9 februari 2012

Jag har två underbara barn..

Liam och Leopold.
Den vasse jägaren med sina kvicka kommentarer och den lomhörde filosofen med sina kommentarer mer likt att torka sig innan man skiter..

Jag: Liam, om du orkar duscha ikväll så ser jag helst att du gör det..

Liam: Okej!

...piper iväg och gör så (inkl. hårtvätt) alldeles själv! Ja, jag är faktiskt lite stolt över det fenomenet.

Jag: Duktig luktar-godis-kille! Vill du ha pyamas eller morgonrock en stund?

Liam: Jag kan ta morgonrocken en stund, så inte pyamasen blir blöt..

Jag: Bra tänkt!

Liam: Mm! Men mamma, du brukar inte ha "morgonrock" när du kliver upp på morgonen..?

Jag: Nä, det är ju ofta från 0 till 100 då... Hinner för sällan med den mysfaktorn..

Liam: Men FARMOR! HON har ALLTID det när hon kliver upp.

Jag: Jaa det har hon! Hon är en riktig morgonrock-mys-farmor!

Liam: Jaa! ..Å hon ROCKAR FETT!! *spelar luftgitarr i sin morgonrock*

Leopold (som sitter utanför badrummet och leker): "...VA?! Luktar farmor SVETT??!"



..Jag dog nästan av skratt på en skithusstol ikväll......
Min 2:a nära-döden-upplevelse för dagen!




Den 1:a inträffade när jag och grynen for till stan och jag inte fick stopp på bilen i den glaaaashala korsningen Byåkersvägen/86:an.
Då var det inte skratt som höll på att döda mig/oss utan en lastbil som kom från höger.. Nu gick det bra (TACK änglar!), men några sekunder till...? Nä. Fy.. TACK som sagt!!

I stan uträttade vi MASSOR av ärenden och annat gott för välbefinnandet = bra dag!



Utdrag:

1:a pitstop Polisen - fixa nytt pass till Liam.

Jag: "Psst! Pojkar" Ser ni vems mamma som sitter bakom disken, som ska hjälpa oss..?"

Leopold: "Jaa! ISABELLES!! ..För hennes mamma jobbar på Poliiiiisen!!"

..Korrekt! Rammsan! :)
När mamman tror sig ha 1 minut över till ivert babblande över disken passar de små på att försöka skapa en orkan i lokalen. Jag väser ifrån mig ett hot med fängelsestraff som får situationen att likna orkanens öga, sen lämnar vi lokalen medan tider är.
Underbart att se dig snyggjävel. Siktar på lördag för återséende! ;)


Sista pitstop Birsta City - Fika på Waynes med fantastiska Mia!

En särdeles go stund med en särdeles underbar människa! Har berättat om denna "mystiska människa" tidigare, att hon kommit in i mitt liv under absurda omständigheter egentligen, att jag hoppas få förklara HUR/VARFÖR en dag.
Det gör detsamma som det känns nu. En del vet, inte andra. Jag spar det till mina memoarer! Det viktiga är ändå att hon finns i mitt liv, som den hon är, underbar! :) TACK för idag! Lättsamt, ljuvligt, som "igår"! :)



Det har sammanfattningsvis varit en braaa dag med mkt skratt.. Fick mitt första då kärleken ringde tidigt i morse (hör INTE vanligheterna till..)

"Heeej! Vad gör du?"

"Hej! Inget speciellt, hämtat grynen, fixar frukost..!"

"Har du lyssnat på radion? Jag är orolig över dig!!"

"GUD. Nej. Det har jag inte. Vad är det som hänt?!!!"




"....Jo, de sa att Facebook och Twitter var lika beroendeframkallande som sprit, tobak och sex, så du lär ju hamna på ett behandlingshem ganska snart!"

Inga kommentarer: