söndag 29 januari 2012

Söndagkväll

Sätter punkt för en underbar helg som inte blev som jag tänkt mig men väl så underbar!
Ringer kärleken som på sitt ljuvliga sätt svarar med "VAR ÄR DU??", jag svarar "1 timme för långt bort..?" Sen lutar jag mig tillbaka på pinnstolen, blundar och njuter av hans skratt.. Är glad att jag sitter ner då det tenderar att göra mig knäsvag!

När vi lagt på upprepas frågan "Var är du?" i huvudet och jag känner att det är hög tid för en uppdatering här!
(SusieQ var så inihelvete slö med sin blogg att jag såg den som nerlagd åsså kommer den underbara människan med en uppdatering! Då är det bara att hänga på... ;)

Januari är snart ett minne blott...
Känns som det varit en lååång månad men som om man ändå snubblat sig igenom den för att få tiden och stegen att räcka till.

En känslosam månad. Så mycket glädje, sorg, tragedier, tårar, lättnad och hopp.. Så många viljor, så lite makt, så många sysslor, så lite tid.. Så mycket iver, osäkerhet, trygghet och ovisshet.. Så många frågor, så många svar.. Underbara möten och vedervärdiga konflikter.. Så många överraskningar och besvikelser. Överraskningar - trevliga och mindre trevliga.. Så många okontrollerade skratt och tårar.. Så många minnen, så mycket framtid...... Så mycket lycka!
..SÅ mycket av det vi kallar LIVET!

..Å MITT liv leker till skillnad för många i min närhet! På så många olika sätt kämpar människor för att ta sig igenom varendaste dag i ett levande, stabilt stycke. Kånkandes på offattbara bördor.

Ledord för Januari: Ödmjukhet. Tacksamhet. Kärlek.

Inga kommentarer: