tisdag 15 november 2011

Tisdagen som definitivt inte blev som jag tänkt..

..men så förbannat bra ändå!!
08.30 Hjärnan vaknar före mig.
Jag flyger upp ur sängen i vild panik och tron att JW försovit sig brutalt (då han normalt brukar åka på jobbet strax före 6..). Enligt honom satte jag mig käpprätt upp i sängen och stirrade på honom i 30 sek innan jag fick fram orden "Herreguuud!Vetduvadklockanär?!!?!"
Då jag fick svaret "Mm, det är morgon. Sovmorgon.." kopplade jag ett nytt grepp om honom och somnade om, med ett léende..
Vaknade igen lagom till brunch. Ägnade sedan större delen av dagen åt att ligga i sängen å bara va!
Trivs himla bra med att just bara va med den här, i mina ögon, helt fantastiska och fascinerande personen. Han med den outgrundliga blicken, de sjukt roliga uttrycken, humorn, känslan och ärligheten i orden då han berättar om olika kapitel ur sitt liv och skrattet som får hjärtat att göra kullerbyttor!
Så det blev ingen tvättstuga idag...å bilen är lika skitig som igår.. Inga vinterkläder inventerade, inget förråd har blivit städat, balkongen är fortfarande inte redo för vinter å ingen körkortsteori läst..ÄN (får gå som kvällslektyr).. Men jag antar de göromålen finns kvar i morgon oxå!
En sak på dagens "att-göra-lista" har jag ändå faktiskt gjort! Jag har sparkat mig själv i arslet och lovat mig själv att komma igång med träningen igen. Har legat på latsidan aaaaaaldeles för länge nu!
Tog min brutalt ärliga, omtänksamma och älskvärda vän Jannices ord på yttersta allvar häromdan då hon vräkte ur sig: "Nu får du skärpa dig med träningen! Du vet ju hur man gör!!" (="Fan vad tjock du börjar bli igen! Skärp dig för helvete!"). Sen fick jag en present! 12 fina vinglas! Hon är en fantastisk vän.. Alla borde få ha en Jannice!
Idag är Leopolds namnsdag och tillika dopdag! ..Så det blev lite pusskalas ikväll oxå! :)
Grattis mammas lill-hjärta! Du är så fin.. Jag älskar dig!

Inga kommentarer: