onsdag 23 november 2011

Igår vare tisdag!

Fantastisk dag!
Något tung i huvudet efter min och Johannas ljuvligt spontana måndagkväll i soffan med rödtjut och pepparkaor. Måste berott på pepparkakorna..
Packade in grynen och for till stan. Hämtade upp våran Sanna och löpte amok i Birsta! Fynd för dagen blev bl.a. ljus, servetter, ett par kuddar och en ny skärbräda från IKEA, en (FRAMÅTVÄND!) bilbarnstol till Leopold ('milstolpe!!') och en luciakrona till Liam som är fast besluten att vara lucia på Luciadagen i år och inte tycker att det är nå konstigt alls med det. SJÄLVKLART ska gossen få va lucia om han vill det! Bönade och bad att Leopold skulle va renen Rudolf men fick tyvärr avslag på det.. Fatta vilken fullträff det varit! SYND han inte fattar det själv..
IKEA-besöket gjorde verkligen gott. I synnerhet då det var i sällskap med Sanna - min shopping guru!
..Sen är hon ju en maaaaassa annat för mig/oss oxå, jäntungen..men framför allt, ÄLSKAD!
Gossarna fick förlusta sig i "Småland" medan vi fick vårt andaktsfulla 1-timmesvarv..
Sen var jag rätt mån om att komma kvickt därifrån då jag löst ut dem, efter att näst intill rivit butiken och nästan åsamkat min yngste son skador för livet.
Leopold satte sig i en sån "IKEA PS LÖMSK"-fåtölj.. = "Ett ostadigt ägg med sufflett", och sa "SNURRA MIG MAMMAAA!!".
....Vad händer om man snurrar ett ägg?
...SVAR: Pojken skrattar hysteriskt, skiten vobblar, Sanna skrattar ännu högre (så pass att iallafall ALLA tittar....på MIG). Jag "hö-hö:ar" lite hysteriskt medans jag funderar på hur jag ska stämma Ingvar och bli tokrik.
Släpper sedan motvilligt taget om Sanna för denna gång...
JW ringer och bjuder oss på middag. Vi säger JAAAAAAAAAA! :D (...tack!) Middag blev till spontan övernattning. Huuur mysigt som helst.. :)
Idag:
Snoozar 20 min för mkt. Något som förföljer mig nästan hela dan.
Hem. Byta kläder på lyckliga, lite tussiga barn/borsta tänder/lämna på dagis.
Två plågsamt sköna varv i elljusspåret. Låååånglunch/Studiebesök/efterlängtat "blablablaaa" med älsklings-Therese, Jannice och en Gotländsk lammgryta på Wärdshuset.
Hämtade grynen och gav oss iväg till besiktning i Hammarstarand... Resultat av det: En 2:a(!), en förbannad mamma och två GIGANTISKA, KRÄMIGA krämbullar från det traditionella besöket på konditori "Brödbiten". Denna gång hade vi dock inte tid att sitta ner i butiken och fika, så pojkarna fick varsin därbak, ...i bilen. (*WTF??!* ..TOTALT hjärnsläpp eller jag vet inte vad... Kanske just det njutningsfulla i vad det just då var, en världslig sak!) .....Vågade INTE titta bak i Bispgården då Leo ropar "Mammaaaa!!! Min bulle smälter!!!"
Hemma. Fixajättesnabbmiddag.
Iväg igen, men utan gryn. Till stan å 2 timmars njutningsfullt tantsnusk med Johanna! Twilight. Vampyrer, Kärlek och känsla. Hade så mycket gåshud under filmen att jag frös på riktigt efteråt och gör fortfarande faktiskt!
..Så nu kryper jag ner med minsteman, ett rätt så trött huvud och ett brett, fånigt léende..
TACK bästaste Alex!! .....Å TACK Pappa för lappandet!
Jag har en helt fantastisk familj. Jag älskar er vet ni!

Inga kommentarer: