lördag 21 maj 2011

SHIT vilken jvla helg!!!

På fredageftermiddag stod jag å trampade med myror i brallan när min privatchaufför, bästa Mattsson kom och plockade upp mig! Färden gick till Rådhusgatan och underbara älskade Lotta.. Fick se skymten av lilla hjärtat oxå innan hon rev iväg på jobbet och mummsen drog ut på staaan!
Började med ett par snabba ärenden.. och då de fortfarande inte fått utskänkningstillstånd på Apoteket var glädjen stor då vi snubblade in på Bünsows premiär på torget. Ett alla tiders trevligt vattenhål! Där satt vi å babbelibabblade i eftermiddagssolen och sänkte ett par kalla i vardera ben innan vi sökte oss tillbaka till Rådhusgatan för en mellanlandning och lite piffelipiff! : )
Middag på Daltons i den beryktade hörnan innan vi drog vidare på Oscar och slöt upp med två jetlaggade men ack så vackra, alldeles underbara flickor - Biggan och Cecilia! : ) Kvällen bjöd, som alltid när man är ute med Biggan, på en hel del överraskningar, skratt och särskilda händelser! En KANONKVÄLL på krogen... TACK tjejer! Vill gört igen!!
Frågan är väl om min privatchaufför är så pigg på det...som ädelt, snällt och tålmodigt väntade på att få in mig innanför dörran! Hahaha! TUSEN TACK! ..Igen! ; )







På lördagen klev man så småningom i uniformen och drällde omkring, helt salig och hysteriskt fnittrande efter gårdagskvällen.. Biggan har tyvärr alldeles för mkt på mig historiskt sett för att jag ska kunna utveckla det mer......hahahahaha!!!
Heeela lördagen hade jag soffan full med pojkar precis hela tiden.. definitivt inte fel!! ; ) Var så glad och tacksam för hemtjänsten som stannade och fanns för mig hela dan... haha! En minst sagt otippad och överraskande lördag!
Söndagen bjöd på en alldeles underbar förmiddag med lång sovmorgon efter nattjobb och helt hysteriskt soffmys! ..å lite mer jobb!
Idag påbörjade jag min efterlängtade 2 veckors semester!!! Å vilken början det blev!! Fick mina tänder fixade, praktiserade en stund på bårtaxi, träffade världens coolaste tant, bjöd in mig själv på supermysig och lite halvgalen middag på toksia, hade toknöjda barn precis hela dan, fick trevligaste kvällsfikat hos en gammal bekant och avslutade dagen med björnspan! ...tyvärr utan resultat denna gång! Kanske lika bra det då jag ev spontandör bakom ratten omutifall jag får syn på en....


Tack alla ni, underbara ni, som finns i mitt liv och gör det så förbannat fantastiskt!

1 kommentar:

lotta sa...

Tack själv, bästaste Maria:0) vi måste göra om detta, åsså en helg i Liden oxå, ojoj hur ska vi hinna allt, kraaaaaaaaam