måndag 14 februari 2011

Ett trollspö vore inte så dumt..

..att ha liggandes bland utrustningen i ambulansen! Nej, det finns stunder då man verkligen bara önskar att man kunde plocka upp ett sådant och trolla bort allt det onda! Det finns stunder då man verkligen gör allt man kan, men förtvivlat önskar man kunde göra mer! Jag kan inte trolla.. Men jag kan skicka en stor, varm tanke och önskan om god bättring!


Helgen blev lugn å skön men inte riktigt som jag tänkt mig.. Leopold låg som en trasa i soffan med 39c feber hela dan.. Så Liam och moffen fick göra en skotertur på tumanhand! För mig och Leo blev det mestadels soffmys men tog oss ändå ut på en promenad med Jannice framåt eftermiddan! Lite bitigt i luften men ack så skööönt! : )


Köpte sedan blommor till mig själv! Tantvarning eller vuxenpoäng är frågan? Haha! Nej, jag tyckte verkligen de förtjänade att följa med mig hem helt enkelt... Så vackra.. Älskar tulpaner.. De ger mig vårkänslor! : )

Liam spexar med lördagsgodiset.... Lillebror inte lika skojfrisk... : P

När mörkret fallit(!!) fick jag äntligen hem min älskade unge från skogen igen.. glad, otroligt glad och med en massa spännande att berätta! Han hade kort och gott haft en KANONMYSIG dag med moffen! : )

..Å det blev en tillika kanonmysig lördagkväll! Johan kom, tillsammans med en "biff-bit" av älg som vi fixade till middag! Pappa stannade och käkade med oss och tyckte att det smakade jättebra, men att det f-n inte var en "BIFF" iallafall och gav oss en liten uppsträckning i köttkännedom....hahaha.. xD Resten av kvällen babblade vi i soffan och försökte samsas i att välja låtar på Spotify... Inte helt enkelt! Men mysigt var det, mestadels iaf!: )

På söndagen hade Leopold piggnat på sig avsevärt och ägnade hela förmiddagen åt att ta igen förlorad lektid med sin storebror... Guuud som de lekte, alla tänkbara lekar och rollspel! Å med ytterst lite tjafs! Idylliskt!

På eftermiddagen packade vi ryggsäcken och for till Vettenbacken! Där mötte mormorn upp för att se efter minsteman då han dock inte var nog fit för nån skidåkning.. Jannice och Elias hängde oxå på.. Å tid med dem kan man aldrig få för mkt av!! Gjorde mitt bästa för att hänga på Jannice utför storbacken men det resulterade i stor-förlust och en hisnande nära-döden-upplevelse! SHIT vad brant den är egentligen! Blir bara brantare med åren verkar det som! : )

Någon som undrar varför jag lagt upp en taskig bild på 2 termosar? Jo, vi blev lite fulla i skratt över symboliken då vi packade upp dem.. Den ena är Jannices å den andra min... "Don efter person!" : D ..Hahahahahaa... Jag vet, skitlåg humor...men det var riktigt kuuul ! xD

Trots det mulna vädret kunde jag återigen inte låta bli att fascineras av den magnifika vy som möter en från toppen av backen! Helt otroligt vad fint vi bor!!
Snart är, i mina ögon, årets mest patetiska dag över och lämnar istället plats åt en av årets mesta fantastiska!! För tre år sedan idag kämpade jag beslutsamt och som en galning för att inte föda barn.... Å en dag efter (imorrn alltså) föddes vår älskade Leopold! : ) Perfekt timing av mamman... som ägnat kvällen åt att göra en perfekt tårta! ; P ...Imorrn blir det kalas! : )

2 kommentarer:

lottapotta sa...

Puss på alla hjärtans dag ;0))

Anonym sa...

Den bloggande paparazzin vs Farbrorn med lilla röda traktorn
1-1...;-)